Od "Dubrovačkog kanconijera", Čajkovskog, do Brodveja: Operske arije povodom 90 godina Velike dvorane Kolarca
Bogat program na koncertu u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine
Koncert operskih arija i dueta čuvenog soprana Ketrin Vajt održan je u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine u okviru ciklusa “Kolarac - tvoj svet muzike”.
Umetnica poreklom iz Kanade, premijerno je nastupila na Kolarcu uz srpsko-američkog pijanistu Ðorđa Nešića, dok je gost koncerta bio talentovani bariton Ivan Plazačić, a program koncerta je realizovan povodom 90 godina postojanja Velike dvorane Kolarčeve zadužbine.
Muzička lista je obuhvatala solo pesme, operske arije i duete, kao i brodvejske standarde.
Sopran Ketrin Vajt redovno nastupa na koncertnim i operskim scenama rodne Kanade, SAD i Evrope.
Istaknuti magazin “Opera danas” pohvalio je njen "izoštreni umetnički senzibilitet", a časopis “Klasični glas San Franciska” je podvukao "glamurozni glas bogat vibracijama".
Umetnost pijaniste Ðorđa Nešića stručna javnost opisuje kao "smelu", "osećajnu" i "suptilno virtuoznu", a njegova karijera uključuje resitale, koncerte i kamerno muziciranje.
Njegov muzički repertoar proučava savremene društvene probleme i promociju ljudskih prava širom sveta.
Bariton Ivan Plazačić gostovao je na dve numere, u duetu sa Ketrin Vajt i kao solista u pratnji klavira.
Diplomirao je studije muzičke pedagogije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, kao i master studije iz operskog pevanja na Karnegi Melon univerzitetu u SAD.
Solističku karijeru je počeo u Operi i teatru Madlenianum, a do sada je nastupao u Evropi, Americi i širom Srbije.
Program koncerta od puna dva sata bio je veoma ambiciozan i sadržajan, punog obima i podeljen u dva velika poglavlja.
Tako je prva celina imala i svoje segmente, kao što je "Šest pesama op. 48" kompozitora Eduarda Griega, duet "Crudel perće finora" Volfganga Amadeusa Mocarta iz opere "Figarova ženidba" koju su sjajno dočarali Ivan Plazačić - bariton i sopran Ketrin Vajt, a od Mocarta je izvedena i arija "Come scoglio" iz opere "Cosi fan tutte".
Bogat izbor činio je i odlomak "Ah, je ris!" iz cvuvene opere "Faust" Šarla Gunoa, i arija "Aint it a pretty night" Karlajla Flojda.
Nakon kratke pauze, umetnici su izveli i druge kompozicije "Dubrovacki kanconijer" - ciklus pesama Dejana Despića (Vernost, Blaženstva, Jadi, Čežnja Cvet mladosti), "Attente, Op 11" Luja Dirija.
Posebno mesto u programu veoma nadahnuto je izvela Ketrin Vajt - Scena pisma" iz opere "Evgenije Onjegin" Petra Iljiča Čajkovskog, prema dtamskoj poemi Aleksandra S. Puškina.
Na samom kraju izvedeni su Brodvejski standardi: "Over the Rainbow" Harolda Arlena, iz filma "Čarobnjak iz Oza", numera istog kompozitora - "I had myself a true Love", "I can''t help loving that man" Džeroma Kerna, "What good would the moon be" Kurta Vajla i "Amor" Vilijama Bokoma.
Ketrin Vajt je sve vreme i pripovedala publici o svakoj kompoziciji i time detaljno uvela u suštinu tih numera različitih žanrova kroz istoriju muzike od puna dva sata.
(Telegraf.rs/Tanjug)