Jedna je od najpoznatijih pesama u istoriji, a nikom nije jasno kako je izbegla oštru cenzuru
Rolling Stone magazin uvrstio je "Jailhouse Rock" na 67. mesto na svojoj listi od 500 najvećih pesama svih vremena
Nedelju dana moralo je biti odloženo objavljivanje singla "Jailhouse Rock" Elvisa Prislija, jer izdavačka kuća Decca Records nije uspela da ispoštuje zahteve tržišta - čak 250.000 kopija "otišlo je" u pretprodaji.
Tolika je popularnost imala noseća pesma istoimenog filma, trećeg koji je Kralj snimio u svojoj karijeri.
"Jailhouse Rock" su napisali Džeri Lajber i Majk Stoler, a objavljena je 24. septembra 1957. godine.
Vrlo brzo dopslea je na vrhove top lista ne samo u SAD-u već i u nekoliko drugih zemlja. Gremu Hall of Fame i Američki filmski institut uvrstili su je među ključne u pop kulturi.
Nekoliko ljudi koji se spominju u pesmi zaista su postojali. Šifti Henri bio je poznati muzičar u Los Anđelesu, dok je Ljubičasta banda (Purple Gang), sastavljena od gangstera jevrejskog porekla, zaista harala Detroitom u vreme prohibicije. "Sad Sack" bio je nadimak u američkoj vojsci za gubitnika tokom Drugog svetskog rata, ali je to takođe bio naziv junaka iz popularnih stripova.
Prema Roling Stonu, Lajber i Stoler su smatrali da je centralna pesma za Prislijev treći film "veoma luckasta, ironična šala koju su oni zapravi napisali za The Coasters, ritam i bluz vokalnu grupu. Kralj je je, ipak, otpevao tipičnim rock & roll stilom, previdevši šale u tekstu, kakva je na primer gej romansa između zatovrenika 47 i 3 ("'You're the cutest jailbird I ever did see"). Proučavaoci muzike tvrde da je ovo najpoznatija referenca na gej ljubav iza rešetaka, ističući da je neverovatno što je pesma uspela da umakne oštrom oku cenzora.
Rolling Stone magazin uvrstio je "Jailhouse Rock" na 67. mesto na svojoj listi od 500 najvećih pesama svih vremena i proglašena je jednom od Rock and Roll Kuće slavnih 500 pesama koje su oblikovale rock and roll. gODINE 2004. završio je na 21. mestu AFI-jeve ankete "100 godina ... 100 pesama" o najboljim melodijama u američkoj kinematografiji.
(Telegraf.rs)