Stefan Milenković oduševio publiku u Botaničkoj bašti: Iz prvog reda uživala premijerka Ana Brnabić

Maestro je imao koncert za pamćenje

Proslavljeni srpski violinista Stefan Milenković i orkestar “Muzikon” održali su juče veoma uspešan koncert “Čajanka” u Botaničkoj bašti “Jevremovac” u Beogradu pred velikim brojem slušalaca.

Koncert je iz prvog reda pratila i premijerka Srbije Ana Brnabić, koja je pokrovitelj nacionalne platforme "Srbija stvara", zahvaljujući kojoj je Stefan Milenković nakon 30 godina trijumfalne međunarodne karijere, posebno u Americi, nastavio život u Srbiji kao profesor na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

Kada je Botanička bašta od nedavno krenula da otvara vrata za koncerte (manifestacija Wine Garden), zaista je svaki muzički program predstavljao posebno zadovoljstvo kao jedan kompletan užitak pod otvorenim nebom, što se desilo i sa nastupom violiniste Milenkovića i sastava “Muzikon”.

Uvodni deo koncerta bila je kompozicija “Serenada za gudače” od Petra Iliča Čajkovskog, bez Milenkovića.

Neobična situacija se desila kada je usred uvodnog nastupa jedan maleni dečak, jedva tri godine ako ima, izašao na binu i na milimetar od muzičara slušao kompozicije.

Publici nije bilo jasno šta se dešava i čije je dete u pitanju, a onda su uspeli iz organizacije da ga spuste sa pozornice i vrate među auditorijum.

Uvek duhoviti i šarmantni Milenković osetio je potrebu da objasni ovu nesvakidašnju okolnost, čim je izašao na binu.

“Da znate, dete koje je bilo ovde na bini, nije moje dete, ali jeste od našeg violiste”, razjasnio je misteriju virtuoz na početku svog nastupa i dodao da se dete izgubilo, i došlo na scenu do svog oca, jedine osobe koju poznaje.

Milenković je odveo publiku na izvanredno muzičko putovanje u božanstveni svet argentinskog kompozitora Astora Pjacole (1921-1992) i njegove višeslojne kompozicije “Četiri godišnja doba”.

Ljubitelji klasike uživali su u jednom dahu od prvih tonova koje proizvodi violina Milenkovića pod nazivom “Giovanni Battista Guadagnini” iz 1783. godine.

Kroz četiri stava (“Verano”, “Invierno”, “Primavera” i “Otono”) umetnik violine je stvorio četiri posebna univerzuma ili paralelne dimenzije kojima je tako lako opčinio publiku u tom magičnom ambijentu Botaničke bašte.

Iako je odsvirao četiri veoma zahtevne jedinstvene zaokružene celine, koje se spajaju u jednu kompoziciju, publika je naravno želela još, nije pustila omiljenog muzičara da tek tako ode sa bine.

“Kakav dan, kakvo veče! Hvala vam, puno vam hvala!”, uzbuđen je bio Milenković nakon ogromnog aplauza koji ga je vratio na bis, gde je maestralno izveo temu iz čuvenog remek delo reditelja Stivena Spilberga “Šindlerova lista” (1993) autora Džona Vilijamsa.

Ni ta kompozicija nije bila dovoljna publici da ga pusti da siđe, te je violinista bio pomalo zbunjen, što je dovelo do veoma simpatičnog lapsusa pred kraj koncerta.

“Iskreno, mi smo vam već odsvirali plan B”, reče Milenković, misleći na prethodnu temu.

Onda, umesto da kaže “Ako vi sada nastavite da pljeskate...”, on je omaškom izgovorio “Ako vi nastavite da “pljeskavite”, uz veliki smeh i aplauz podrške iz publike.

Milenković je na tom drugom bisu ponovio stav “Proleće” iz programa “Četiri godišnja doba” Pjacole i time zaokružio 80 minuta efektnog koncerta pred oduševljenom publikom.

Umetnik je postao kreativni ambasador nacionalne platforme "Srbija stvara" pod pokroviteljstvom predsednice Vlade Ane Brnabić i njegov angažman u Srbiji biće u najvećoj meri vezan za Novi Sad, gde će osim profesure na Muzičkoj akademiji, biti i direktor Koncertne dvorane “Srpske Atine”.

Jedan od najtalentovanijih srpskih muzičara ikada, sa samo 16 godina već je dostigao svoj 1.000. koncert u Montereju (Meksiko), a sa 10 leta je nastupao pred tadašnjim predsednikom SAD Ronaldom Reganom u Beloj kući, ali i kod predsednika Rusije Mihaila Gorbačova i dva puta pred Papom Jovanom Pavlom Drugim.

(Telegraf.rs/Tanjug)