Stefan Milenković: Moj san je da Srbija postane velesila violine

"Učiniću sve da se klasična muzika popularizuje u Srbiji i da naši najtalentovaniji istrumentalisti imaju priliku da sviraju svuda po svetu", naveo je Milenković

Stefan Milenković / Foto: Tanjug: Nikola Anđić

Zvezda svetske muzičke klasične scene, violinista Stefan Milenković, nakon 30 godina internacionalne karijere nastavlja život u Srbiji, a slavni istrumentalista kaže za Tanjug da je njegov san da Srbija postane mala-velika super sila violine.

Milenković je kreativni ambasador nacionalne platforme "Srbija stvara" pod pokroviteljstvom predsednice Vlade Ane Brnabić.

Njegov angažman u Srbiji biće u najvećoj meri vezan za Novi Sad gde će biti direktor nove koncertne dvorane, čije je otvaranje najavljeno za 13. januar 2021. godine.

Svoje bogato iskustvo iz višedecenijske karijere prenosiće studentima na Akademiji umetnosti takođe u Novom Sadu, a pomagaće i delovanje fondacije "Novi Sad 2021. Evropska prestonica kulture".

Važnu životnu odluku Milenković pre svega vidi kao povratak familiji.

- Sve ovo je prirodan tok u mom životu. Nakon rođenja sina Nikole u aprilu ove godine sa suprugom sam odlučio da je povratak u Srbiju pravo rešenje. Između ostalog ta odluka je rezultat mog sazrevanja pre svega kao ljudskog bića, ali i kao umetnika.

Stefan Milenković / Foto: ATA Images

- Pitali smo se supruga i ja u šta ćemo uložiti energiju i vreme u narednih 5 ili 10 godina? Shvatio sam da bi bio najkorisniji u Srbiji gde ću imati priliku da radim sa mladim talentovanim ljudima - kaže Milenković.

Ove godine cenjeni violinista je proslavio 40 godina od prvog koncerta.

Kako kaže, vreme da ostvari snove u otadžbini.

Stefan Milenković / Foto: Tanjug: Nikola Anđić

- Moja san je da Srbija postane mala-velika super sila violine. Znam da imamo sve za to. Imamo divne, talentovane, posvećene studente violine, ali i fantastične profesore koji decenijama stvaraju izvanredne istrumentaliste.

- Učiniću sve da se klasična muzika popularizuje u Srbiji i da naši najtalentovaniji istrumentalisti imaju priliku da sviraju svuda po svetu. Danas je to lakse nego ikad jer živimo u digitalnom svetu i moj cilj je da se Srbija prepoznaje na internacionalnoj mapi klasične muzike - kazao je Milenković.

Za njega nema dileme da sve što vredi u životu zahteva i vreme pa je kako kaže važno započeti realizaciju temeljnih projekata, ma kako se u početku oni činili teškim za realizaciju.

- Organizacija dobre volje sa divnim ljudima kao što je nacionalna platforma ''Srbija stvara'' i gradska uprava Novog Sada učinile su puno da se odvažim na ovaj važan korak u životu. Već dve godine sam kreativni ambasador nacionalne platforme ''Srbija stvara'' i srećan sam što sam deo plemenite ideje da se okupljaju i podržavaju izuzetni kreativci u Srbiji i van nje kako bi se stvorila cirkularna saradnja. To je neka vrsta mobilizacije kreativnih potencijala vrednih ljudi na korist Srbije - kazao je Milenković.

Stefan Milenković / Foto: Tanjug: Nikola Anđić

Prema njegovim rečima, treba imati smišljenu strategiju za stavranje izuzetnih instrumentalista.

- Južna Koreja je danas super sila violine na globalnom nivou. Procetualno ta zemlja ima najveći broj izuzetnih violinista, a do pre 20 godina nije bilo tako. Napravljena je strategija koja je olakšala mladim talentovanim ljudima da studiraju i putuju. Napravićemo konkretan plan koji uključuje brojne institucije kulture u Srbiji kako bi pokušali da ostavrimo sličan uspeh kao u Južnoj Koreji - kazao je Milenković.

Striming koncertom, bez publike 13. januara 2021. godine u Novom Sadu biće otvorena nova Koncertna dvorana.

Milenković kaže da će kamerni orkestar Camerata Academica svirati dela Pjacole, Vivaldija, Geršvina...

- To je novogodišnji koncert kojim ćemo predstaviti ti novu Koncertnu dvoranu, ali i projekat "Novi Sad: Evropska prestonica kulture". Biće lepo i za nas na sceni i za publiku koja će to gledati u prenosu na internetu - kazao je Milenković.

Foto: ATA Images

U eri tehnološke revolucije i sve većeg broja ekrana koji okružuju ljude, ali i otuđenosti koju je pojačala pandemija virusa covid 19, živo izvođenje klasiične muzike je otišlo u drugi plan na globalnom nivou.

Milenković napominje da će živo izvođenje klasične muzike opstati koliko i ljudski rod.

- Tehnologija galopira brzinom koja prevazilazi ljudske mogućnosti. Ljudske reakcije, naša memorija su sporije od tehnologije. Ove pandemijske okolnosti su nam pokazale koliko nam je živi susret važan. Priprema pred koncert, izlazak pred publiku, uživo muziciranje, reakcije ljudi u toj sali nikada neće zameniti klik na još jedan sadržaj na insternetu - kazao je Milenković.

(Telegraf.rs)