Veliki povratak ploča: Vinili nakon 34 godine premašili prodaju CD-a u Americi

Posedujete li vinile? Slušate li muziku sa njih i dalje?

Ploče / Foto: Unsplash/Danica Tanjutco

Nakon rekordne prodaje električnih gitara, pandemija koronavirusa donela je još jednu promenu na muzičkom tržištu. Vinilne ploče su se dosad u 2020. prodale u većoj količini od CD-a. Po prvi put od 1986. godine.

Po izveštaju američke RIA-e (The Recording Industry Association of America) razlika je gotovo dupla u korist vinilnih ploča na čijoj prodaji se zaradilo 232,1 miliona dolara u prvih šest meseci ove godine, naspram 129,9 miliona dolara koliko je došlo od prodaje CD-a, piše Ravno do dna.

Ploče / Foto: Unsplash/Mirta Fratnik

No drugi pokazatelji govore u prilog recesiji na tržištu fizičkih nosača zvuka. Prodaja je ukupno pala za 23% u odnosu na isto razdoblje prošle godine što se objašnjava činjenicom da za vreme karantina ljudi nisu mogli da idu  u kupovinu fizičkih nosača zvuka. Prodaja CD-a kao nosača zvuka se doslovce strmoglavila i zabeležila pad od 48%, dok su vinili narasli – samo tokom Dana prodavnica ploča, koji je održan prošle nedelje, prodato je 802.000 vinila.

Prodaja digitalnih nosača zvuka pala je za 22%, zaradivši 351 milion dolara od prodaje. U ukupnoj prodaji, muzička industrija pala je za 5,6%, ostvarivši dobit od 5,7 milijardi dolara u prvoj polovini godine.

Streaming čini većinu tog iznosa, neverovatnih 85% od ukupnog prihoda. Pretplate na streaming povećale su se za 24%, pa su u izveštaju ohrabreni time da su slušaoci shvatili da je verovatno korisno da palte muziku koju slušaju, ma kako malo.

Naravno, sve se to se čini kao slaba uteha, jer brojke pokazuju da je prodaja albuma pretrpela najgoru nedelju u 60 godina (!), naročito u martu, kad je karantin tek počeo zbog virusa Covid-19. Budući da su turneje otkazane, a umetnici odlagali albume, muzička industrija je i fizički i virtuelno zastala početkom ove godine i tek sada počinje ponovno da se vraća u akciju. S obzirom na sve navedeno, prilično je neverovatno da je realno za pomisliti da je industrija na nuli, a u stvari je uspela čak da ostvari i mali profit. Barem na najvećem svetskom tržištu - u Sjedinjenim američkim državama.

Video: Ambasadorke Meklaud i Joksimović priredile virtuelni koncert

(Telegraf.rs)