Nameravate da završite knjigu koju ste davno počeli da pišete? Evo šta treba da uradite
Ako ste jedna od onih osoba koje uvek govore da bi napisale roman samo da imaju više vremena: ovo je vaš trenutak...
Kako je sve više novih pisaca u samoizolaciji zbog korona virusa i kako konačno završavaju svoje rukopise, izdavačka industrija već je primetila porast u broju predatih rukopisa.
Književni agent Džulijet Mašens, iz agencije Kaski Mašens, obično dnevno dobija između 10 i 15 rukopisa novih pisaca. Prošlog ponedeljka primila je 27, prenosi Laguna.
Urednici u izdavačkim kućama su takođe primetili porast u broju primljenih rukopisa. Lisa Koen, iz nagrađivane nezavisne irske izdavačke kuće Tramp Press, rekla je da uglavnom dnevno dobijaju četiri ili pet rukopisa, a sada u proseku dvostruko više; primaju i do 16 u jednom danu.
- Kladim se da ćemo videti porast za nekoliko meseci, a smatramo da će se ovo povećavati kako se samoizolacija produžava, pa čak i nakon od toga - rekla je Koenova.
Pošto je virus monopolizovao sve naslove, da li je pametno napisati roman o njemu, da biste sklopili posao sa izdavačkom kućom? Ne nužno. Džerold, koji se bavi žanrom naučne fantastike i fantastike, očekuje da će mnogi pisci tog žanra pisati romane o pandemijama i apokalipsama:
- Sadašnja situacija sa koronavirusom i ova samoizolacija imaju specifičan uticaj.
Ali na Twitter-u, Fibi Morgan, urednica izdavačkog giganta Harper Kolins, savetovala je pisce da ne guraju korona virus u svoje romane.
- Znam da je to moje lično mišljenje i da sam ja samo jedan urednik, ali savetujem svojim autorima da ne ubacuju pandemiju u savremene romane - istakla je Fibi i dodala:
- Mislim da niko ne želi da se seti toga kada pokušava da pobegne od stvarnog sveta. Fikcija je fikcija.
Džulijet Mašens daje četiri saveta za potencijalne autore:
1. Dovršite i uredite svoj roman pre nego što bilo šta pošaljete.
2. Istražite temeljno temu koja vas zanima.
3. Razmislite o tome u koju se tržišnu nišu uklapa vaša knjiga. Da li će to biti triler, ljubavni roman ili možda komična fantastika?
4. Budite strpljivi dok čekate odgovor, i razmišljajte za to vreme o reklamoj kampanji koju biste sami mogli da pokrenete jer je danas to sastavni deo autorskog posla.
(Telegraf.rs)