Antonio Gabelić: Film "Pontonovo srce" se oslanja na emociju
Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je scenarista Antonio Gabelić koji je govorio o filmu "Pontonovo srce", reditelja Senada Šahmanovića.
Gabelić je podsetio da je "Pontonovo srce" nastao u produkciji Radio-televizije Crne Gore, a kao ljubitelj starih automobila u jednom Beograđaninu je pronašao nadahnuće za lik koji tumači Marko Janketić.
"Ponton je stari model Mercedesa i predstavlja sve ono dobro, makar je sam u jako lošem stanju. On je poveznica svih likova i predstavlja neka malo jednostavnija vremena, vrline i očekivanja koje smo svi polako zaboravili", rekao je Gabelić.
Gledaoci su "prepoznali malo drugačiji ton filma", u kome nema nasilja, pucnjave, oružja i seksa, a Gabelić je priznao da je jedan producent zavapio: "Pa, ko će to da gleda?"
"Došli smo u crnu rupu što se tiče svega što imamo priliku videti, gde ukoliko nema krvi do kolena, pucnjave, jurnjave, nacrtanih čudovišta, više ne znamo pogledati film", primetio je scenarista.
Prema njegovim rečima, "Pontonovo srce" je povratak korenima, gde se više oslanjaju na emocije nego na ono što pokazuju i donosi "neke univerzalne vrednosti u kojima se svako može prepoznati".
"Potrudili smo se povezati kroz priču dramu, romantiku i humor. Kritičari su dosta prepoznali to što smo pokušali preneti, tu emociju", naveo je Gabelić.
Govoreći o stanju regionalne kinematografije, Gabelić je primetio da za razliku od Hrvatske u Srbiji još uvek postoji tradicija odlaska u bioskop.
"U Hrvatskoj se to malo izgubilo, ljudi su prestali da idu u bioskop. Mora biti pet, šest jako kvalitetnih naslova da se vrate", rekao je Gabelić.
Prema njegovim rečima, i serije su preuzele primat filma i "danas je normalno da neko za jedan vikend sve spraši i kaže daj mi još".
"To tera nas filmadžije, da još više radimo i onda se dogodi taj problem hiperprodukcije i vrlo često se zna dogoditi da kvaliteta malo padne", zaključio je Gabelić.
(Telegraf.rs/Tanjug)