"Dvorana Miramar je bila puna od prvog do poslednjeg mesta": Sandra Perović o uspehu Perišićevog filma u Kanu
"Još divnija je vest da je film ovenčan nagradom 'Otkrovenje' mladom glumcu Jovanu Giniću", primetila je Perović.
Urednica Radio-televizije Srbije (RTS) Sandra Perović ocenila je da je nedavno učešće filma Vladimira Perišića "Lost Country" na Kanskom festivalu podvig i uspeh za srpsku kinematogarifiju.
Autorka RTS-ove emisije o filmu "Velika iluzija" Perović je rekla za K1 da je Perišićev "Lost Country", kao jedini srpski film u Kanu, bio premijerno prikazan u selekciji "Nedelja kritike", gde je naišao na "sjajan odjek kanske publike".
"Film je imao nekoliko projekcija. Dvorana Miramar je apsolutno bila puna od prvog do poslednjeg mesta, nije se mogla naći karta za svetsku premijeru. Još divnija je vest da je film ovenčan nagradom 'Otkrovenje' mladom glumcu Jovanu Giniću", primetila je Perović.
Prema njenim rečima, 15-godišnji Ginić je "fantastičan glumac naturščik", koji u "Lost Country" ne glumi, već mu je Perišić dao slobodu da svoj lik predstavi na način na koji bi predstavio da se sam našao u toj situaciji.
Perović je ocenila da se Perišić u Kanu našao "gotovo na domaćem terenu", pošto je tamo debitovao pre 20 godina kratkim igranim filmom "Dremano oko", a 2009. je bio takođe u "Nedelji kritike" sa celovečernjim "Običnim ljudima".
Svi nagrađeni filmovi u Kanu naći će se u srpskim bioskopima, očekuje Perović, koja zahvaljujući tim naslovima očekuje "uzbudljivu filmsku godinu na festivalima u Srbiji", od Palića do FEST-a.
Govoreći o "Zlatnom palmom" ovenčanom filmu francuske rediteljke Žustin Trie (Justine Triet) "Anatomija pada", Perović je ocenila da je na 76. Kanskom festivalu bio "slovio za favorita za jednu od nagrada i kritike su bile sjajne".
Prema njenim rečima, kriminalistička misterija "Trije" se transformiše u sudsku dramu, a film "secira odnos muškarca i žene, gde je muškarac žrtva".
"Rekapitulativno analizira šta je dovelo do pada tročlane porodice. Sudski proces kod gledaoca izaziva neizvesnost do kraja, kada se istina doneke otkriva, ali ne u potpunosti", otkrila je Perović.
Politika je u Kanu bila prisutna, s jedne strane, kroz angažovane autorske filmove, koji se bave pričama malih ljudi u političkom kontekstu, a Perović je navela japanski film "Čudovište" koji je nagrađen za najbolji scenario Sakamotoa Jujija za priču o vršnjačkom nasilju u školi.
S druge strane, mnogi gosti festivala iskoristili su priliku da se bave političkim problemima, poput Trije koja je iskoristila Kan da kritikuje francusku vladu zbog komercijalizacije kulture i gušenja protesta povodom reforme penzija, rekla je Perović.
Gostujući u Kanu povodom premijere filma reditelja Martina Skorsezea (Scorsese) "Ubistva cvetnog meseca", sve ukazuje da je, ne pominjući ime, američki glumac Robert De Niro u negativnom kontekstu pričao o bivšem predsedniku Sjedinjenih Država Donaldu Trampu, napomenula je Perović.
Na festival je bio stigao i holivudski glumac Džoni Dep (Johnny Depp), povodom uloge u filmu "Žan d Bari" (Jeanne Du Barry) rediteljke Mejven (Maiwenn), koji se poslednjih godina našao na udaru kritika zbog optužbi za nasilje nad bivšom suprugom glumicom Amber Herd (Heard).
Perović je podsetila da je predsednik Kanskog festivala Tijeri Fremo (Thierry Fremaux) morao javno odgovoriti novinarima: "Da zaista mislite da festival podržava nasilje ne biste bili u Kanu i pratili ga".
Prema njenim rečima, kontrastima Kanskog festivala doprineo je i glamur koji je stigao sa holivudskim zvezdama poput De Nira i Leonarda Di Kaprija (Di Caprio), ili celokupnog ansambla novog filma Vesa (Wes) Andersona "Asteroid City".
(Telegraf.rs/Tanjug)