"Avatar: Put vode" Džejmsa Kamerona izgleda drugačije od svakog filma koji ste ikada gledali – evo zašto
Svakako jedna revolucija u svetu kinematografije
"Avatar: Put vode", najnoviji "Avatar", uveliko je stigao u bioskope, postao je planetarni hit, u tehničkom smislu pravi revoluciju u svetskoj kinematografiji. Jedna od zanimljivosti jeste da je ovo ostvarenje snimano u 48 kadrova u sekundi.
Gotovo čitavu istoriju filma, filmovi su snimani i prikazivani po bioskopskom standardu od 24 kadra u sekundi. To znači da se 24 statične slike prikazuju na ekranu svake sekunde, stvarajući iluziju kretanja.
U prošlosti je bilo velikih pokušaja da se filmovi sa većom brzinom kadrova dovedu u bioskope — Piter Džekson je to pokušao sa svojim filmovima "Hobit", a reditelj Ang Li je želeo da publika vidi "Čoveka Blizanca" iz 2019. sa neverovatnih 120 kadrova. Obojica su dobili brz "udarac" od kritičara i publike zbog načina na koji su izgledali.
„To je na neki način definisalo žanr filma“, kaže Ričard Miler, izvršni potpredsednik tehnologije u Pixelworks-u, o 24 kadra u sekundi. „Veoma smo se navikli na to. Mislim da naš mozak zna da gledamo priču kada je vidimo."
Emisije vesti, sportski događaji uživo, pa čak i sapunice obično padaju na vaš TV ekran brzinom od 30 kadrova u sekundi, što im daje poseban vizuelni osećaj. Ali kada je film predstavljen u velikom broju kadrova, krajnji rezultat nekim ljudima može izgledati previše realistično i izbaciti ih iz priče.
"Stari način rada sa velikom brzinom kadrova čini da izgleda kao sport, dokumentarni film ili sapunica, i na neki način isključuje tu zonu pripovedanja“, kaže Miler. „Kada filmski stvaraoci prave film, pokušavaju da unesu neizvesnost u nevericu. Tamo zaista možete stići samo sa pogledom od 24 kadra u sekundi. Ako pokušate da gledate sa velikom brzinom kadrova, uništićete neizvesnost u neverici."
Revolucija Džejmsa Kamerona
Za "Avatar: Put vode", kao i za nedavno ponovo objavljeni original, Cameron’s Lightstorm Entertainment je radio sa Pixelworks-ovom TrueCut Motion platformom kako bi prilagodio izgled pokreta na ekranu u svakom kadru filma.
Ova podešavanja „ocenjivanja pokreta“ – za koja se Miler nada da će jednog dana biti uobičajena kao i ocenjivanje boja u postprodukcijskom procesu – omogućavaju da se film prikaže u 48 kadrova u sekundi, tako da slike izgledaju oštre i detaljnije na većem, svetlijem i boljem prikazuje, ali bez ikakvog pokreta neobičnog izgleda koji izvlači gledaoce iz priče.
Rezultat je da je "Avatar: Put vode" prvi veliki film koji će biti objavljen sa velikom brzinom kadrova, ali je prilagođen da zadrži svoj "bioskopski" izgled.
U slučaju nastavka "Avatara", akcione i podvodne sekvence se odvijaju sa većom brzinom kadrova, što omogućava da pokret izgleda bolje i realističnije, dok su dramatične scene prilagođene da izgledaju kao tradicionalni standard od 24 kadra u sekundi koji publika je navikla.
„To je alat za režisera da stvori izgled koji on ili ona želi da se snima po kadar“, kaže Miler. „Koristi se selektivno. Nekim snimcima možda uopšte nije potreban alat.”
Krajnji cilj je da se stvori besprekorno vizuelno iskustvo koje maksimizira estetsku i bioskopsku privlačnost svakog kadra u filmu.
Ipak, kaže Miler, ideja je i da gledaoci filmova ne primećuju ništa drugačije u vezi sa radnjom na ekranu osim da izgleda odlično.
„Sedite, opustite se i uronite u film“, kaže on.
„Dozvolite da se desi ta suspenzija neverice i jednostavno se izgubite u svetu Pandore. Ako nikada ne primetite ništa ometajuće u pokretu i samo volite film i priču, naš posao je gotov.”
(Telegraf.rs/izvor: cnbc.com)