Preminuo Ruđero Deodato, reditelj koga su zvali "Gospodin ljudožder"
Deodato je nakon premijere bio uhapšen i na sudu je morao da dokaže da su svi glumci živi
Italijanski reditelj i scenarista Ruđero Deodato, koga je štampa prozvala "Gospodin ljudožder" zbog njegovih poznatijih filmova "Poslednji svet kanibala" (1977) i "Holokaust kanibala" (1980), preminuo je u 83. godini.
Rođen u Potenci, počeo je svoju karijeru u bioskopu komedijama i detektivskim pričama, ali se proslavio pre svega kao reditelj horor filmova.
Filmom je počeo da se bavi kao asistent čuvenog Roberta Roselinija. Njegova karijera dobija na zaletu nakon velikog uspeha čuvenog filma „Đango“ (1966), na kojem je radio kao reditelj druge ekipe. Nakon toga dobija poslove kao reditelj radeći televizijske serije i reklame. 1977. režira film „Holokaust u džungli“, a nakon uspeha ovog filma odlazi korak dalje sa sličnom tematikom i režira „Holokaust ljudoždera“, jedan od najkontroverznijih i najbrutalnijih filmova u istoriji, koji je bio zabranjen u preko 50 zemalja.
S obzirom na realističnost prizora u filmu, Deodato je nakon premijere bio uhapšen i na sudu je morao da dokaže da su svi glumci živi i da pokaže kako su određeni efekti izvedeni. Deodato je oslobođen optužbi, ali mu je bilo zabranjeno da tri godine radi. Dramaturški i rediteljski film je bio ispred svog vremena kao prvi horor „found footage“ film, čiji su stil kasnije kopirali filmovi kao što su „Veštica iz Blera“ i „Paranormalna aktivnost“. Jedan od najvećih reditelja svih vremena, Serđo Leone, tvrdio je da je film „remek-delo, ali da će Deodato imati ozbiljnih problema zbog njega.“
Deodato je nakon ovog filma dobio nadimak „Gospodin ljudožder“. Iako mu kasnija ostvarenja, kao što su „Kuća na kraju parka“, „Pljačkaši Atlantide“, „Cut and Run“, „Broj mrtvih“ ili „Fantom smrti“, nisu bila toliko uspešna, činjenica je da je Deodato ostavio značajan uticaj na svetsku kinematografiju, a čak su i reditelji, kao što su Oliver Stoun, Kventin Tarantino i Ilaj Rot, isticali da ih je on inspirisao.
Međutim, i zbog toga je postao veoma poznat u svetu i kultni objekat za mnoge entuzijaste. Način na koji je Deodato izabrao da predstavlja nasilje takođe je postao referenca za velike režisere koji su došli kasnije, uključujući Kventina Tarantina. "Holokaust kanibala" je zamišljen kao lažni dokumentarac i iz tog razloga se Deodato takođe smatra jednim od kreatora "mockumentary“ žanra, piše news.italy24.press.
(Telegraf.rs)