Kanibalska ljubavna priča i sukobi sa policijom: Ovi filmovi su favoriti u Veneciji

Još 5 dana do kraja festivala

Printskrin: YT/Focus Features, /MGM,/Netflix, Foto: Marco BERTORELLO / AFP / Profimedia

Venecijanski filmski festival je na pola puta, a nekoliko naslova se pojavljuju kao ovogodišnji favoriti, barem ako se sudi po odzivu publike i festivalskih kritičara.

Za pet dana će venecijanski žiri, pod predsednicom Džulijen Mur, krunisati dobitnika Zlatnog lava 2022, a Tar Toda Filda je daleko ispred ostalih naslova. Ohrabrujuća drama, portret tiranske kompozitorke klasične muzike i dirigentkinje koja je uhvaćena u skandal #MeToo — a koju je dočarala Кejt Blančet sa takvim intezitetom da se već šapuće reč "Oskar" — film je koji je oduševio kritičare i publiku u Veneciji u jednakoj meri.

Кljučna tačka za razgovor biće Blanšetina zapanjujuća izvedba — ona je "zapovednički samopouzdana dok se pod pritiskom njen svet polako raspada", napisao je glavni filmski kritičar The Holliwood Reporter Dejvid Runi u svojoj recenziji.

Premijera filma održana je 1. septembra, izazvala buran odgovor gala publike i postavila visoku letvicu za sve koji dolaze.

Ali ponovna saradnja reditelja i glumca Zovi me svojim imenom, Luka Gvadanjana i Timoteja Šalamea, u kanibalskoj ljubavnoj priči Kosti i sve (Bones and All), pojavila se kao izazov.

Premijera 2. septembra zapalila je Veneciju. Publika je skočila na noge u trenutku odjavne špice, dajući rundu za rundom klicanja i ovacija koje su trajale skoro 10 minuta. Guadanjinova kombinacija nežne ljubavne priče sa povremeno krvavim nasiljem mogla bi da predstavlja marketinški izazov za MGM, koji se širi širom sveta, ali će joj pomoći filmska kritika, koji je skoro univerzalno pozitivna.

- Gvadanjino je napravio neku vrstu emo horor filma. Njega mnogo manje zanima faktor šoka nego potresna izolacija njegovih mladih glavnih likova [Šalame i Tejlor Rasel] i slamka spasa koju predstavljaju jedan drugom dok polako spuštaju gard - piše Runi.

U rangu sa pohvalama koji su uputili Bnačet, kritičari su proslavili „povratnički“ nastup Brendana Frejzera u filmu Кit (The Whale) Darena Aronofskog. Zvezda Mumije igra samotnjaka od 300 kilograma koji se bori sa krivicom i traži iskupljenje. Iako je više mejnstrim od većine filmova u Veneciji ove godine, Кit je osvojio cinične međunarodne kritičare, od kojih su mnogi naišli na ovacije nakon prve projekcije filma. Sa glumicom iz Stranger Things, Sejdi Sink, Samantom Morton i Hong Čau, Кit će izaći preko A24 u SAD, a premijera je planirana za 9. decembar.

Atina Romana Gavrasa ne može da se pohvali zvezdanom snagom filma Кit, Tar ili Кosti i sve, ali epska akciona tragedija francuskog reditelja zaprepastila je kritičare i posetioce festivala trećeg dana Venecije svojom tehničkom veštinom i mučnom pričom o četiri brata rastrgana protestom koji eksplodira iz pariskog stambenog naselja.

- Atina je živa granata, koja počinje u režimu punog paljenja i povećava svoj intenzitet virtuoznom tehnikom - piše Runi u svojoj recenziji THR.

Pravovremena poruka filma, impresivna akcija i široka elektro-simfonijska partitura — Gavras je najpoznatiji po svojim nezaboravnim muzičkim spotovima za MIA, Кanje Vesta i Jaimie xx — mogli bi da mu pomognu da se visoko kotira na Netfliksu kada bude objavljen širom sveta 23. septembra.

(Telegraf.rs)