Jesu li televizije pred izumiranjem? Mlađi gledaoci odlaze na platforme, metaverzum može da promeni sve
"Gledanost među mlađima od 35 godina se u poslednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao"
Televizijske kuće će se radikalno morati prilagodi brzorastućem svetu internetske zabave ako nameravaju da opstanu, upozoravaju stručnjaci.
Televizijske kuće već pokušavaju da sustignu internetske divove gaming industrije u borbi za pažnju mlađih publika i, posledično, prihoda od oglašavanja.
Nazire se početak takozvanog "metaverzuma", što je pojam koji se odnosi na sistem interaktivnih internetskih svetova, igara i trodimenzionalnih mesta sastajanja, koji već sad privlače milione korisnika.
Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvek vezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u poslednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, prema Statisti, nemačkoj kompaniji koja se bavi istraživanjem tržišta.
- Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računara) u korist pametnih telefona. TV kanali će umreti zajedno sa svojim publikama - rekao je Frederik Kavaza, suosnivač francuske kompanije specijalizovane za digitalnu transformaciju Sysk.
Deo priče
Televizijske kuće će, kako bi doprle do mladih ljudi, morati da se takmiče s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.
Polovina gledalaca od 9 do 12 godina u Sjedinjenim Američkim Državama barem jednom nedeljno koristi Roblox, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, prema Dubitu, kompaniji koja se bavi istraživanjem medija.
Publike mogu biti ogromne: 33 miliona ljudi gledalo je repera Lil Nas X-a kako nastupa na Robloxu 2020, što je tri puta više od ljudi koji su ga gledali na televiziji na dodeli Gremija ove nedelje.
Televizijske kuće moraju odabrati hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brendove početi da dovode na platforme metaverzuma, rekao je Metju Varnford, suosnivač Dubita.
- To znači dovoditi ljude u svet, učiniti ih delom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Disneyland vama i vašim prijateljima omogućuje da budete u njihovom svetu s Mikijem Mausom - rekao je.
Ostati relevantni
Televizijske kuće imaju vremena da se prilagode, no suočavaju se s velikim izazovom jer istovremeno moraju da zadovolje potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovečnih ljudi koji se okreću streaming platformama i mladih koji žude za interaktivnom i društvenom razonodom.
- Ako želimo da ostanemo relevantni, moraćemo da se postavimo prema svim ovim tipovima korišćenja - rekla je Kati Brem, voditeljka odeljenja za inovacije francuske javne televizije France Televisions.
Rekla je da je ta javna televizija još uvek u fazi istraživanja, gde se poigrava s proširenom i virtualnom stvarnošću kako bi stvorila kulturna i sportska iskustva.
Najveći izazov, međutim, mogao bi biti financijske prirode.
Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina.
To bi se moglo promeniti "brže nego što ljudi shvaćaju", rekao je Varnford.
Ranije je bilo teško premestiti televizijske oglase u svet gaminga jer su individualne kompanije stvarale igre "koje su zaključale i zarobile svu vrednost", dodao je.
No metaverzum nudi mnogo otvorenije polje delovanja, na kojem brendovi imaju mnogo više mogućnosti promocije i direktne prodaje dobara korisnicima.
Modne i luksuzne marke već zarađuju milione prodajući virtualnu odeću i predmete na Robloxu, Fortniteu i drugim platformama.
- Ako žele dopreti do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti ići na televiziju ili će otići negde gde se mladi ljudi zaista nalaze - u gaming i metaverzum - upitao je Varnford.
(Telegraf.rs/Hina)