Koža, nokti i bič: Žena-mačka je najbolji Betmen negativac ikada, a evo i zašto
- Ne znam za vas, gospođice Maco, ali ja se osećam mnogo "ukusnije"...
Kad pomislimo na "Povratak Betmena", film Tima Bartona iz 1992. godine, većina nas će imati samo jednu asocijaciju – Žena-mačka.
Mišel Fajfer je maestralno odigrala antiheroinu Selinu Kajl, koju na početku filma vidimo kao nesigurnu, preplašenu sekretaricu koja radi za Maksa Šreka (Kristofer Voken), uspešnog biznismena, kriminalca u tajnosti. Kad Selina slučajno otkrije njegovu zaveru, Šrek je ubija, gurnuvši je kroz prozor. Njeno telo ispred zgrade nalazi grupa mačaka, koja joj daje nov život.
Kad se Selina vrati u svoj stan, koji je do tada bio namešten "pod konac", od iznenadnog saznanja šta joj se desilo, počinje da ruši sve pred sobom. U ovom trenutku u potpunosti saosećamo sa njom, dok nas preplavljuju osećanja tuge i sažaljenja. Selina počinje da šije svoje odelo i postaje Žena-mačka.
- Ne znam za vas, gospođice Maco, ali ja se osećam mnogo "ukusnije" – kaže svojoj mački ljubimici nakon transformacije.
Selina kreće po Gotamu, spasavajući nemoćne, ali ujedno praveći haos, Betmenu zadajući velike probleme. Ona je jedini negativac, ili bolje rečeno – antiheroj, koji je Betmenu uspeo da se približi - da ga natera da se preispita, i da zbog nje učini nešto što inače ne bi uradio. Džoker, Dvoliki, Pingvin, Otrovna Ajvi... svi su Mračnom vitezu na razne načine zadali velike muke, ali niko od njih nije uspeo intimno da mu se približi kao Selina. Hemija između Betmena (Majkl Kiton) i Žene-mačke je neporeciva. I to ne samo u ovom filmu. Selina i Brus su neprestano u ljubavi i zavadi u svim ostvarenjima u kojima se zajedno pojavljuju.
Mišel Fajfer i danas važi za ubedljivo najbolju verziju Žene-mačke, koja nam je verodostojno predstavila dubinu vanvremenskog strip lika - njenu patnju, nesigurnost, požrtvovanost, snagu, seksepil. Ženu-mačku Hali Beri uništio je užasni film, dok je En Hatavej svoje tumačenje antiheroine pristojno predstavila u "Usponu Mračnog viteza" iz 2012. godine, ali opet ni prići Fajferovoj, čiji performans predstavlja jedan od najboljih u njenoj izuzetnoj karijeri.
(Telegraf.rs)