Film u doba korone: "Bioskopima je virus prilično naštetio, ali već planiramo Dan posle Sutra"

"Dan kada epidemija prestane je za nas će biti nulta tačka odakle treba naći snagu, ideje, budžete za reklamu i raditi na povratku u bioskope"

Vladan Sretenović Foto: Nemanja Stanojević/Blitz film

Vladan Sretenović, direktor kompanije Blitz Film & Video Distribucija, otkrio je za Telegraf.rs šta za filmske radnike znače zatvoreni bioskopi, te kako će iz njihove persektive izgledati "dan posle sutra" - trenutak kada ponovo bude bezbedno gledati film na velikom platnu, a brojni naslovi, koji je trebalo da se do sada nađu na repertoarima, budu na redu za objavljivanje.

  • Kako jedna velika firma poput Vaše sada funkcioniše?

Celokupan svet se suočava sa identičnim problemom funkcionisanja ekonomije u doba globalne epidemije. Naravno, i mi smo suočeni sa istim problemom, sa novim načinima rada od kuće na daljinu, nešto što do sada nismo praktikovali. Veoma brzo smo ceo sistem podredili novom načinu funkcionisanja, jer je i ranije celokupan proces bio prvenstveno vezan za komunikaciju putem email-a, tako da nismo imali preveliki šok i neko bitnije prilagođavanje. Ono što je u ovim danima i periodu pred nama veći problem je što je naš celokupan posao na stand–by režimu dok virus ne prođe. Zabranjena su okupljanja, samim tim i zatvoreni bioskopi, tako da to direktno utiče na nas i poslovne aktivnosti.

- Uglavnom trenutno rad baziramo na planiranju i "Danu posle Sutra" (po nazivu filma katastrofe iz 2004-te godine) tj.o što bržem pokretanju procesa distribucije kada virus bude otklonjen kao pretnja. Naša kompanija već uspešno decenijama distribuira najveće filmske hitove. Na primer, "Džoker" je ubedljivo najgledaniji strani film u novijoj srpskoj istoriji, tako da nsm jr veoma bitno da ljubitelji dobrog filma i zabave što manje osete trenutne komplikacije koje svi trpimo zbog virusa Covid-19 - rekao je Sretenović za Telegraf.rs.

- I to nije lokalni problem već svetski. Svi veliki američki studiji i kompanije koje se bave filmskim biznisom trenutno rešavaju kako postaviti novu strategiju datuma otvaranja filmova. Ukoliko se uzme da je Kina jedno od najvećih tržišta na svetu, možda vam je i jasnije zašto su se u prvom delu godine, dok je virus bio izuzetno aktivan u Kini, skoro svi najveći filmski hitovi prebacili na drugi deo 2020. godine. Strateška planiranja su toliko detaljna da se vodi računa koji se žanr filmova postavlja u bioskope nakon ovako teških perioda i šta je sve ljudima potrebno da bi mogli da se opuste i vrate u normalnu svakodnevnicu. To je veliki zadatk i obaveza, jer su ljudi preplašeni i sigurno će biti potreban određen deo prilagođavanja na normalne uslove života i rada. 

  • Kako su bioskopi reagovali na celokupnu situaciju?

Bioskopima je, naravno, virus naštetio prilično. Tu je situacija veoma kompleksna, jer veliki lanci posluju u okviru šoping centara sa visokim dnevnim tj. mesečnim troškovima, veliki broj zaposlenih, dosta robe na stanju koja ima rok i kvarljiva je, a mali bioskopi opet se bore za svoje mesto na tržištu i opstanak svakog meseca, sa svim pa i bazičnim troškovima. Prestanak rada za sve je veoma težak. Takođe, ono što mislim da će biti još veći izazov je kako vratiti posetu tj. ljude u sale. Podsetiću vas da je Srbija u zadnjih nekoliko godina na rekordnom broju bioskopskih posetilaca, da se svake godine otvaraju novi bioskopi, da se dosta novca ulaže u industriju i da je ovaj prekid zasigurno veliki udarac u trenutku kada svi radimo na podizanju bioskopske mreže, broja filmova i uopšte navike odlaska u bioskop.

- Dan kada epidemija prestane je za nas opet neka nulta tačka odakle treba naći snagu, ideje, budžete za reklamu i raditi na povratku u bioskope. Svi se nalaze u lancu koji povlači od bioskopa, preko domaćih filmova, festivala, filmova stranih produkcija, itd. Ono što sam siguran je da svi imamo motiv, znanje i snagu, a ostalo je samo kontinuiran rad i istrajnost.

  • Da li imate savete za kompanije, firme i njihove radnika šta treba preduzeti u ovim okolnostima?

- Jedini savet je trenutno da slušamo nadležne institucije i pratimo situaciju, bitno je da ljudi ostanu u svojim kućama i da se ne izlažu bilo kakvoj nepotrebnoj opasnosti. Naša Vlada vredno radi na dnevnom nivou da zaštiti stanovništvo u svakom smislu. Kada se ćujem sa kolegama iz celog sveta i uporedimo situacije, impresivan je set sigurnosnih mera preduzetih u našoj zemlji, vezano za zaštitu stanovništva od epidemije. Ono što se svi nadamo kao učesnici u privrednom razvoju Srbije su i ekonomske mere koje sprema Vlada sa Privrednom Komorom, koje će pomoći preduzetnicima i biznisima svih veličina. Jedina poruka za kraj – Ostani kod Kuće i budite dobro.

Video: Trejler za Čudesnu ženu oduševio fanove

(Telegraf.rs)