Netflix će 2020. na produkciju potrošiti više od trećine BDP-a Srbije
Sprema se borba za teritoriju sa Dizni Plusom i sličnim industrijskim rivalima...
U protekloj godini je platforma za strimovanje multimedijalnog sadržaja Netflix investirala 15 milijardi dolara u svoju produkciju, a za 2020. spremaju budžet koji će iznositi 17.3 milijardi dolara. Poređenja radi, bruto domaći proizvod Republike Srbije iznosio je u 2018. godini oko 47 milijardi dolara, što nije ni trostruko više.
Povod ovim nezamislivim ciframa jeste utrkivanje sa drugim striming platformama koje se, takođe, spremaju da potroše veliku količinu novca na stvaranje sadržaja u narednoj godini. Dok će Disney+ investirati tričavu milijardu, Apple TV Plus je odvojio 6 milijardi za ovogodišnji budžet, što je otprilike ista suma koju sprema Amazon. Prate ih HBO Max i NBC Peacock sa budžetima od po dve milijarde, dok će Hulu na tu brojku dodati još 500 miliona dolara.
Favorit na dodeli Oskara
Netflix ima veoma dobar razlog da ulaže u svoje filmove, serije i dokumentarce. Kada su dugometražni filmovi u pitanju, dovoljno govore 24 nominacije za Oskara koje su zavredili njihovi naslovi, među kojima prednjače „Irac” i „Bračna priča”. Ovaj broj nominacija Netflix čini najzastupljenijim filmskim studijom na 92. dodeli Oskara.
Za njih nema zime
Koliko Netflix-u dobro ide potvrđuje i činjenica da su nedavno potpisali ugovor na nekoliko godina sa tvorcima serije „Igre prestola” za vrtoglavih 200 miliona dolara.
Den Salmon sa Vol Strita veruje da će do 2028. Netflix na produkciju svojih programa utrošiti oko 26 milijardi dolara, što je BDP zemalja poput Islanda i Hondurasa.
(N.I.)