Kako je izgledao jedan dan snimanja čuvene "Dinastije": Svaka epizoda koštala je milion dolara
Sapunica iz 1980-ih očarala je i gledaoce sa ovih prostora
Šta uraditi sa milion dolara i gomilom zvezda? Napraviti "Dinastiju", čiju svaku epizodu svet željno iščekuje. Najpopularnija serija predstavljena je iznutra: kako izgleda snimanje epizode koja traje 46 minuta i košta milion dolara - svako od glumaca ponašа se na svoj način, a svi izvan scene i kamera glume srdačnost i pokušavaju da budu duhoviti...
Studio koji se naziva "fabrika" čine dve ogromne zgrade, nalik na kurije od betona, svaka 60 m dugačka i 30 široka. Tu svakoga dana radi 70 ljudi i po 15 sati, proizvodeći seriju koja se zatim prodaje u više od 8о zemalja.
U ove dve ogromne zgrade smešteni su studio 3, 4 i 5 Kompanije "Vorner Holivud". Ova fabrika snova је dom za "Dinastiju". Kako izgleda dan snimanja ove najekstravagantnije, najsjajnije i najgledanije serije па svetu?
Petak je, drugi dan snimanja 128. epizode - još jednog segmenta u trajanju od 46 minuta, koji košta milion dolara, a zove se "Svađa" (а i kako bi drugačije?)
Epizoda је pripremana mesecima, pisana i prepravljana nedeljama, planirana do detalja u toku cele jednе sedmice i treba da se snimi za sedam danа, ро sedam minuta dnevno. Trebaće potom još četiri nedеlје da se materijal montira i sredi za konačno prikazivanje.
Ovaj dan snimanja је neobičan samo utoliko što nema žena u prvoj sceni. Glumicama se dozvoljava 3о minuta više nego glumcima za sminku, garderobu i frizuru. Та odeljenja su ovog jutra prazna, glumice imaju privilegiju dužeg spavanja kao i Koni Garsia-Singer, druga asistentkinja režiserke, koja је obično tamo da ih pusti unutra.
Danas se snima šest scena.
Prvi stize Brok Broton. Tri scene treba da se snime u kancelariji Blejka Karingtona, јеdnа u sobi do nje i poslednja u stanu u potkrovlju - scenografija је u studiju 4. Brokov је posao da zajedno sa svojom ekipom opremi scenu.
Sofa za Aleksis
07.00: Gordon Tompson - igra Adama Karingtona, Blejkovog sina - prvi је glumac koji dolazi. Odmah ide na sprat u "šminkernicu gde ga dočekuje majstor svoga posla - Bob Sidel.
07.30: Tompson, potpuno spreman za snimanje, uvežbava vrlo jednostavnu scenu svog dolaska kod Blejka.
08.00: Džoan Kolins stiže pred studio u svom "rols-rojsu" bež boje. Ustala је u sedam sati, da bi napustila svoju kuću, pa Beverli Hils 45 minuta kasnije. Svi jе pozdravljaju, od čuvara do tehnilara, dok odlazi u šminkernicu i garderobu, gde je čeka njena sekretarica Džudi Brajer.
Soba je natrpana, ali ipak prijatna. U njoj je jedna stara sofa koju je Džoan donela iz Londona, fotelja, polica i orman. Ali u sobi dominira sto za šminku sa hiljadu fotografija Džoan, njenih prijatelja i porodice.
Na brzinu preslušava poruke koje su do tada stigle preko telefona, zatim pregleda raspored za taj dan sa Džudi, oblači beli ogrtač i odlazi u šminkernicu gde је čeka Bob Sidel.
- Džoan ima jednu izvanrednu prednost nad ostalim zvezdama. Nema komplekse zbog uloge koju tumači. Ako treba da igra 6o-godišnju ženu, onda i traži da je takvom učinim. I tek kada su šminka i frizura gotove, ona se pretvara u osobu koju igra - kaze Bob Sidel.
Tokom sledećeg sata Džoan se pretvara u Aleksis. U to vreme stiže Majki Nader - njen muž s ekrana - i svraća u šminkernicu na partiju razgovora.
Jesi li završio?
09.30: Scena dolaska Gordona Tompsona i kratka scena njegovog razgovora s Blejkom snimaju se čitava dva sata. Svi su odahnuli i skupljaju se oko automata za kafu. Erkondišn radi punom parom. Scenski radnici prekrajaju scenu da bi Kim Forman, režiserka, snimala scenu kakvu је zamislila.
Iznenada, i skoro neprimetno, atmosfera se zateže. Ulazi Džoan Kolins.
Džudi, njena sekretarica је na sceni već 20 minuta, na njoj se meri svetlo i položaj kamere za planiranu scenu. Aleksis treba da utrči u Blejkovu kancelariju, optuži Kristal za okrutno ponašanje prema Blejku junioru i da isto tako besno izađe napolje.
Kim је spremna za glumce. Džoan i i Džon Forsajt (Blejk) prestaju da pričајu sa ostalim članovima ekipe i počinju da uvežbavaju.
Držeći se scenarija, često se šale, terajući celu ekipu u smeh, ali ih profesionalizam nikad ne napušta i kada zaista treba, kada se snima - nastaje ona poznata zategnutost među njima.
Pri prvom probanju Džon је ispustio red u tekstu ра је na kraju ispalo:
- Zašto nisi zakazala sastanak, ili rekla mojoj sekretarici.... najavila se... ili uradila.... Jedno ili drugo... ili bilo koju drugu stvar...
Džoan čeka da se provala smeha stiša, ра dodaje sa šaljivim sarkazmom: "Jesi li zavrsio?"
Zajedno sa ге"režiserkom odlučuju da bi Džoanina poslednja rečenica, pre nego što izleti iz kancelarije, trebalo da bude:
- Kristal nikad nije bila niti је mogla da bude onakva svetica kakva misliš dа jeste. Jednom ćeš to shvatiti, Blejk.
Džoan se sprema, zatim se i okreće to da reprodukuje, ali kaze:
- Vidim, preuredio si kancelariju.
I smeh se ponovo zaorio.
Iznova su uvežbavali scenu 30 minuta dok svaki detalj nije izgledao onako kako ga je reziserka zamislila. Trake su postavljene da bi glumci tačno znali na kom mestu treba da budu u vreme snimanja.
10.00: Proba je završena. Džoan pije kafu dok Džon odlazi u svoju garderobu da se obuče i popravi šminku. Scena је sledećih 40 minuta prepuštena Majklu Hjugu, Francuzu, direktoru fotografije.
"Dinastija" је poznata u Holivudu kao vrlo srećna "porodica", i to zahvaljujuci baš Majklu, koji sve drži u dobrom raspoloženju.
Crvena lampica
Džoan је njegova ljubimica od kada mu se, prilikom njihovog prvog susreta, predstavila na francuskom. Velikodušnim gestom, koji uopšte ne liči nа Aleksis. Isto to je predložila Katarini Oksenberg, na njenom prvom snimanju.
10.40: Džoan se ponovo pojavljuje. Ovog puta је prava Aleksis. Njena žuta haljina i šešir zaista izgledaju senzacionalno.
10.42: Zvono se oglašava kao znak za potpunu tišinu. Erkondišni se isključuju, a crvena lampica pali na ulazu u studio. Generalna proba prolazi savršeno.
Sledeće dve probe kvare izmešani dijalozi i problem sa tonom. Aleksis treba da digne sliku s Blejkovog stola i da je baci na isto mesto. Buka koju pravi је zaglušujuća, tako da na sto treba da se stave peškir i ćebe, ра preko toga specijalni furnir.
Napokon sve је spremno. Kamere se uključuju. Aleksis i Blejk izvode scenu bez greške. Zvono se čuje dva puta, a Kim Forman viče:
- Stop! U redu je!
11.00: Је li to to? Nije ni pola posla! To je samo glavni ili "master" snimak scene - onaj gde kamera snima zajedno i Blejka i Aleksis. Treba još da se naprave "kaver" snimci - preko ramena jednoga, ili drugoga, ili tzv. "klousaps", snimci u krupnom planu, koji se kasnije montiraju.
Sledi pauza od 20 minuta dok se ekipa pripremi za drugo snimanje. Džoan seda u svoju platnenu stolicu i priča.
U knjizi sindikata
Koni Garsia-Singer ulazi s dobrim vestima. Linda Evans, koja se dan pre toga žalila na grlo, oseća se bolje i doći ćе na snimanje scene sa Džordžom Hamiltonom (koji se naknadno pridružio "Dinastiji'). Ekipa se sada poziva da bude spremna.
Koni је supervizor. Ona sarađuje sa Ursulom Aleksander, asistentom producenta. Preko nje ide čitav lanас sve do Elejn Rič i, na kraju, do Ester Sapiro, koja је i sanjala čitavu ovu priču zvanu "Dinastija".
Lanac se konačno završava sa Aronom Spelingom, kojiј е nešto slično bogu u ovom delu sveta.
Za Kim Fridman nema odmora. Оnа proverava scenu potkrovlja, za popodnevno snimanje, koja predstavlja dosta problema i zbog toga što se Linda Evans, mada dolazi na snimanje, ne oseća dobro.
11.20: Ekipa proba za "kaver" snimke, ali im је relativno teško da ponovo postignu onaj intenzitet scene kao za vreme prvog snimanja.
Tenzija se uspostavlja, međutim, Džon је razbija šalom. Elejn Rič dolazi u studio na putu prema montaži, gde ćе da pregleda materijal snimljen ranije. Džonov geg i Elejnino nervozno prisustvo izazivaju željene efekte.
Bčejk i Aleksis počinju scenu u svom stilu i snimanje se ubrzo završava.
11.40: Džоan Kolins pozdravlja sve i i odlazi, zaustavljajući se da se potpišе u knjigu sindikata, i da 'otkuca" vreme svog odlaska. Džon Forsajt mora da ostane da bi snimio sličnu scenu, samo ovoga puta sa Majklom Naderom umesto sa Džoan.
Scene ćе sve biti u istoj epizodi, ali se ne snimaju istim redom. Danas se, na primer, snimaju scene 33, 34, 42 i 78 - sve one koje su u Blejkovoj kancelariji.
Dobar liker, loše žene
Kako čak i stari profesionalac, kakav је Džon Forsajt, uspeva da ostane svež posle stalnog ponavljanja uloge?
- Мој receptje dobar liker i loše žene - šali se on.
- A sad ozbiljno: uživam u seriji i još uvek mislim da je uloga Blejka za mene izazov. U nekim od ovih scena stvarno se mora dobro potruditi da bі izgledalo životno - ali izazov је moј posao.
Nikada nisam mislio da gluma mora da bude i umetnost.
Olivijevi, Brandovi i Džordž Skotovi su posebni ljudi s magijskom moći, а mi ostali smo tu samo u prolazu - jedni su nešto bolji od drugih.
12.10: Master је urađen brzo. Blejk i Deks su se zavadili u svom stilu i pre 13 sati pozvonilo је za pauzu za ručak. To je i prva šansa za Elejn da vidi kako napreduje 128. epizoda.
Ako je jako loša, ona ćе se žaliti. То se retko dešava, јеr је Kim iskusna žena režiser. Sve je u redu, i Kim uzima kesu čipsa za ručak.
14.00: Pošto su tako lepo uspeli da se nađu za "master" snimak, sada im to uopšte ne polazi za rukom. Bilo je skoro već 15 sati, kada se začulo duplo zvono. Nader napušta studio.
15.30: Dan kao da je izgubio od svoje svežine i sledeća četiri sata su bila ona u kojima glumci i ekipa zaista zarađuju svoj novac. Nevolje i greške se smjenjuju i to je ono što truje snimanje scene u potkrovlju između Linde Evans i Džordža Hamiltona.
Scenografija је klaustofobičnа, a Linda Evans jedva govori. Kamera se kvari baš kada su је popeli visoko na nosač. Sve iskustvo i strpljenje glumaca potrebno je da se scena snimi do kraja.
19.30: Kim је napokon zadovoljna i viče: "Stop!" Dupl0 zvono se oglašava i 70 "radnika u fabrici" odlazi i započinje zasluženi vikend.
20.00: Kim odlazi sa vеć mračne scene, i to je рrvi put za proteklih 13 sati da je sa nje sišla. Seda u kola i odlazi kući.
Završen je još jedan dan u "Dinastiji". Još jedan odsanjan san.
(Telegraf.rs/Yugopapir)