Poznati srpski muralista u Francuskoj oslikao mural sa šarama pirotskog ćilima

V. Đ.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Romain Berthoit/Urban Art Association Te8

Poznati srpski muralista, Predrag Radovanović – Pedja Te8, ostvario je značajno umetničko priznanje postavši prvi Srbin čije je delo oslikano na prestižnom francuskom konceptu "Le Mur Reims". Ovaj projekt, koji se iz godine u godinu razvija kao platforma za najistaknutije umetnike urbane scene, sada je obogaćen radom jednog od najinovativnijih srpskih umetnika, koji je svojim muralom uspeo da spoji modernu umetnost i bogatu tradiciju svog naroda.

Inspirisan prepoznatljivim motivima pirotskog ćilima, Te8 je u Remsu, srcu francuske umetničke scene, stvorio delo koje je više od samog vizuelnog iskustva – to je most između prošlosti i savremenosti, između Srbije i Francuske. Kroz ovu umetničku intervenciju, srpska kulturna baština, simbolizovana ovim jedinstvenim rukopisom, prenosi se u jedan od najvažnijih evropskih kulturnih centara.

Mural u Remsu postao je nezaobilazan deo javnog prostora, prepoznajući u sebi fuziju modernog urbanog izraza i duboko ukorenjenih tradicija. Pirotski ćilim, sa svojim specifičnim geometrijskim šemama i bogatstvom boja, postao je simbol srpske kulture, koji je u ovom delu umetnosti dobio novu dimenziju, obogaten savremenim pristupom.

Za francusku publiku, ovo je prilika da se upoznaju sa vrednostima savremene srpske umetnosti, a istovremeno, rad Pedje Te8 otvara vrata dubljeg razumevanja kulturne razmene između Srbije i Francuske. Ovaj mural nije samo umetnički poduhvat, već i važan korak ka jačanju kulturnih veza između dve zemlje, kao i promociji srpske umetnosti na međunarodnoj sceni.

Pedja Te8, prepoznatljiv po svom inovativnom pristupu urbanoj umetnosti, ponovo dokazuje koliko su savremene umetničke forme ključne u očuvanju kulturne baštine i u njenoj promociji na globalnom nivou. Njegovo delo u Remsu označava početak novih saradnji i projekata, koji će nesumnjivo doprineti daljoj afirmaciji srpske umetnosti u svetu.

(A.Ć.)