Mermer je pretvorio u meso: Mikelanđelova "La Pieta" nas tera da se zamislimo nad Hristovom žrtvom
Potez njene ruke kao da nam prezentuje to Hristovo telo - ovo je put spasenja, ovo je žrtva Živog Boga za ljudski rod
U bazilici Svetog Petra u Vatikanu nalazi se Mikelanđelova La Pieta, naizgled mala u odnosu na ogromni hram. Uprkos veličini, njen uticaj na one koji je gledaju je veoma prodoran. To je delo nad kojim morate da se zamislite o patnji i žrtvi koju je podneo Isus Hrist, o bolu koji nosi Marija, ali i o toj patnji kao putu ka spasenju.
Istovremeno, ona je veoma intimna. Mikelanđelo je uspeo da stvori neverovatnu povezanost između tela mrtvog Hrista i njegove majke, Bogorodice, koja ga drži u svom krilu.
Marija je predstavljena kao veoma mlada i lepa, ali je telo njenog sina preveliko da bi ga ponela. Realizmu tog mrtvog tela doprinosi njegova težina. Jedan od najlepših delova skulpture je onaj ispod Hristovedesne ruke, gde je Marija prstima pomerila njegovu kožu.
Mikelanđelo je memer transformisao u meso time što je predstavio potpuno odsustvo otpora u Hristovom telu. Njegov vrat je izložen nama kao gledaocima, čime se dodatno pojačava taj osećaj ranjivosti.
Marijina leva šaka je otvorena kao da ona i dalje pokušava da razume da joj je sin preminuo. U isto vreme, potez njene ruke kao da nam prezentuje to Hristovo telo - ovo je put spasenja, ovo je žrtva Živog Boga za ljudski rod, ali i Marijina lična žrtva.
La Pieta je isklesana između 1498. i 1499. godine i predstavlja jednu od ključnih skulpturu italijanske renesane. Prva je u nizu dela na istu temu Mikelanđela Buonarotija. Istovremeno je jedina koju je potpisao.
(Telegraf.rs)