Muzej u Hagu sve vreme imao originalnu Rembrantovu sliku, a da to nije ni znao
Godinama se mislilo da slika pripada jednom od Rembrantovih sledbenika
Istraga o slici u kolekciji Muzeja Bredijus u Hagu zaključila je da je delo ipak Rembrantovo, saopštio je muzej.
"Podizanje krsta" kupio je istoričar umetnosti i kolekcionar Abraham Bredijus, pod pretpostavkom da je slika Rembrant, ali je isključena iz njegovog opusa 1969. Od tada je nastavila život kao kopija iz 17. veka od strane Rembrantovog sledbenika.
To se promenilo kada je Džeroen Giltaij, bivši član tima za konzervaciju umetnosti u muzeju Bojmans van Bojningen u Roterdamu, naišao na skicu dok je istraživao knjigu o svim delima koja su klasifikovana kao Rembrantova.
- Кada sam video rad, nisam sumnjao. Odmah sam imao snažna predosećanja da je to pravi Rembrant - rekao je Giltaij za NOS.
Naknadno čišćenje dela, koje je uključivalo uklanjanje nekoliko slojeva laka i dodataka iz 19. veka, otkrilo je Rembrantov potpis četkice.
- Prilično je oštećeno - rekla je restauratorka Joaneke Verhave.
- Na nekim mestima boja je bila izgrebana, uključujući sloj koji je uradio Rembrandt. Ali nakon uklanjanja svih dodatih slojeva, delo je bilo onako kako ga je naslikao Rembrant.
Istraga je takođe opovrgla Bredijusovu pretpostavku da je ovo bila studija za kasniju sliku "Podizanja krsta", koja se nalazi u Staroj Pinakoteci u Minhenu.
Dendrološka sonda drveta datira sliku između 1642. i 1645. godine, desetak godina kasnije od minhenske slike. Rezultat istrage, sprovedene uz pomoć Rijksmuseuma, otklonio je svaku sumnju koju je Giltaij mogao imati, rekao je on.
- Skica je mogla da bude samo Rembrant, ona koja je labavo naslikana uljima na drvetu, ali je zaista delo majstora iz 17. veka.
„Novi“ Rembrant je izložen u Muzeju Bredius od četvrtka na izložbi koja objašnjava njegovo otkrivanje i restauracija.
(Telegraf.rs/Dutchnews)