Otvoren Oktobarski salon: Performansi Mandića i Tomić za početak

Zvanično otvaranje "Oktobarskog salona" počelo je sinoć u Salonu Muzeja grada Beograda

Foto: Strahinja Aćimović/Tanjug

Ovogodišnji 59. Oktobarski salon najavljen je sinoć peformansima "Urlik za epohu" Porodice bistrih potoka, predvođene Božidarem Mandićem, i Milice Tomić u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.

Tomić je priredila, pred više desetina zainteresovanih, "beogradsku ekstenziju" "Edinburške izjave - Ko profitira od umetnosti a ko pošteno zarađuje”, rada umetnika Raše Teodisijevića iz 1975. godine.

Foto: Strahinja Aćimović/Tanjug

Prateći tonski snimak govora Teodosijevića, Tomić je svoje intervencije govorila u mikrofon stojeći u fontani, ispred sedišta Kulturnog centra Beograda, organizatora Oktobarskog salona.

Ona je sa papira pročitala polučasovnu prostorno-semantičku ekstenziju Teodosijevićevog rada uvođenjem aktuelnih pozicija i funkcija unutar "sistema umetnosti".

"Lako je stajati na grbači Teodosijevića i to je možda ono što u celoj stvari drži sve ovo. To što sam intervenisala i dodala je samo deo naše stvarnosti", rekla je Tomić Tanjugu nakon iyvedenog performansa.

Prema njenim rečima, Teodosijevićev koncept pokazuje da je "umetnost simptom društva i načina na koji ono funkcioniše".

Prethodno su u Knez Mihailovoj, Mandić i četvoro članova njegove Porodice bistrih potoka, svi odeveni u belo, priredili hepening koji je uključivao napeve i koreografske pokrete, nošenje i sedenje na panjevima, udaranje uzvono i drvo.

Povodom hepeninga upriličenog pred brojnim prolaznicima ispred nekadašnjeg restorana "Ruski car", Mandić je rekao Tanjugu da "živimo u strašnom vremenu, najstrašnijem koje zna civilizacija".

"U tom smislu umetnik mora da se budi, urliče, kaže i uočava istinu. Tako da smo kroz hepening govorili šta je tehnologija, nauka. To su novi inkvizitori", rekao je Mandić.

Zvanično otvaranje "Oktobarskog salona" počelo je u 21:00 u Salonu Muzeja grada Beograda.

(Telegraf.rs/Tanjug)