Početak izložbene sezone 2022. u Kulturnom centru Beograda: Otvaranje izložbi u 3 galerijska prostora
Izložbe će biti otvorene do 23. februara 2022
Kulturni centar Beograda započinje izlagačku sezonu 2022. u petak 14 januara sa početkom u 13.00 otvaranjem izložbi u sva tri galerijska prostora.
Ivan Manojlović, umetnički direktor Galerije Artget u 2018. godini, pred kraj 20. jubilarne sezone Galerije predstavlja Milicu Mrvić za izložbom “staged” / „režiranih“ fotografija Za uspomenu i dugo sećanje.
Na njenim fotografijama pažljivo i do detalja izrađena koreografija, precizno izvedeni performativni elementi stvaraju jedinstvenu artificijalnost i izvesnu dozu fantazije koja nas pre stimuliše na preispitivanje nego na čitanje. Naručeni grupni portreti Milice Mrvić nastaju kroz proces saradnje sa portretisanima.
Pružaju nam neposredan uvid u nade, želje, a možda i strahove naručioca. Rezultat je zajedničko kolaborativno fotografsko delo tokom kojeg je proces rada jednako bitan koliko i finalna materijalizacija ove saradnje.
U ciklusu Kritičari su izabrali – tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od 1967 – Ana Ereš, istoričarka umetnosti i dobitnica Nagrade Lazar Trifunović za 2017, priredila je aktuelnu izložbu za 2022.
Izložba Apstraktni pejzaž 2.0, koja se održava u okviru programa Kritičari su izabrali, podstaknuta je slojevitom istorijom izlagačkog prostora u kome se održava i razvija se kao komentar na jednu tačku ove istorije – pomenutu izložbu Apstraktni pejzaž iz 1962. godine.
Isto kao što Čelebonović pojam preuzima iz francuske kritike modifikujući mu značenje, tako se i za potrebe ove izložbe pojam apstraktni pejzaž koristi „bez krutosti i statičnosti, kao kontekstualni povod za sučeljavanje pogleda savremenih praksi umetnica i umetnika na pejzaž.
Izložba Apstraktni pejzaž 2.0 se ne ograničava na formalno apstraktni jezik slike, već okuplja stavove umetnica i umetnika koji sa različitih metodoloških, medijskih i semantičkih polazišta preispituju pejzaž kao žanr, motiv ili kontekstualni i jezički okvir svojih umetničkih ispitivanja.
Ana Ereš je naučna saradnica na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Bavi se istraživanjem modernizma, istorije izložbi i jugoslovenskog umetničkog prostora u 20. veku.
Objavila je publikacije: Mrđan Bajić: skulptotektura (2013), Skulptura: medij, metod, društvena praksa (2016, kourednica), Marko Čelebonović (2017; 2018, koautorka), Jugoslavija na Venecijanskom bijenalu (1938-1990): kulturne politike i politike izložbe za koju je dobila Nagradu Pavle Vasić. Dobitnica je Nagrade Lazar Trifunović za kritičko pisanje o umetnosti (2017).
Tereza Kos sa velikom pažnjom i posvećenošću, a kroz stečeno interdisciplinarno obrazovanje i lično nomadsko iskustvo, koje joj je pružilo uvid u drugačije mentalne i fizičke geografije određenih teritorija, razvija umetničku praksu koja kroz različite medije istražuje i problematizuje prostore i odnose između individualnog i globalnog. Kroz pokretne i nepokretne slike, zvuk i muziku, dijagrame i mape, inspirisane konkretnim događajima i ljudima, Tereza u svojim radovima govori o nekoj vrsti apsurdnog, hipnotičkog ponavljanja društveno-političkih koncepata i njihovom uticaju na meru ništavnosti svakodnevnog života pojedinca.
Kreirajući diskretnu kakofoniju u oku i uhu posmatrača, evidentirajući ništavilo, otvara prostor za kreiranje novih frekvencija života. Ništavilo nije večno i ono ne znači odsustvo, već beskonačnu otvorenost.
Petak, 14. januar u 19 sati - na dan otvaranja u galeriji Artget čekaju vas Ivan Manojlović i Milica Mrvić Subota, 15. januar u 13 sati – kroz sve tri izložbe vode Katarina Kostandinović i Jana Gligorijević istoričarke umetnosti.
Tokom vođenja biće izveden zvučni performans Tereze Kos u galeriji Podroom, tokom kojeg će umetnica uživo semplovati i manipulisati glasom, harmonikom, perkusijama, ozvučenim predmetima i mobilnim uređajima preispitujući na ovaj način mogućnosti ponavljanja, gomilanja i prekidanja, koji nastaju iz improvizacija i implicitnog pamćenja.
Izložbe će biti otvorene do 23. februara 2022.
(Telegraf.rs)