Do kraja Oktobarskog salona besplatan ulaz na sve programe
Poseban fokus biće na umetnicima Nori Turato, Klari Hoznedlovoj, Oliveru Lariću, Hani Miletić, Margerit Imo i Melike Kari, saopštili su organizatori.
Povodom završetka 58. Oktobarskog salona - Beogradskog bijenala 22. avgusta, ulaz na sve programe manifestacije biće besplatan, a poseban fokus biće na umetnicima Nori Turato, Klari Hoznedlovoj, Oliveru Lariću, Hani Miletić, Margerit Imo i Melike Kari, saopštili su organizatori.
Umetnica Nora Turato se bori s poroznošću jezika u savremenim medijskim pejzažima kroz zvučne performanse izgovorenih reči i tipografska umetnička dela sastavljena od nađenih tekstualnih materijala.
Za 58. Oktobarski salon pravi novi audio rad i zvučnu instalaciju, koji proističu iz njenih istraživanja politike akcenta, identiteta i Holivuda i intenzivno sarađuje sa jednim stručnjakom za dijalekte kako bi iskoristila čitav opseg i potencijal svog glasa.
Po rečima organizatora, ovaj rad je “zvučna studija o njenom sve većem vokalnom arsenalu, unutar kojeg oponaša tonove poznatih arhetipova holivudskih ličnosti i likova, i istovremeno ritmički prikaz vokalnih akrobacija umetnice i komentar načina na koji se u industriji zabave akcenti podstiču i pretvaraju u robu.
Klara Hoznedlova na Beogradskom bijenalu izlaže “sajt-specifik instalaciju u kojoj se spajaju glavni elementi njenog umetničkog istraživanja - arhitektonski zid velikih dimenzija i prateća sofa koji su predstavljeni zajedno sa samostojećim skulpturama u kombinovanoj tehnici ili “stvorenjima“ koja referišu na moguću budućnost, ali i izmišljenu prošlost“.
“Instalaciju dopunjuje performans u kojem ta bića komuniciraju sa stvarnim modelima unutar izložbenog prostora i u blizini izvan njega - publika može uživati u performansu preko fotografija koje dokumentuju događaj koji se odvija u pre zamišljenoj nego stvarnoj dimenziji“, navode organizatori.
Oliver Larić spaja interesovanje za arheologiju i umetničke forme iz prošlosti sa potencijalom 3D skeniranja i štampanja, video slika i interneta, i pravi radove koji omogućavaju komunikaciju između digitalne sfere i fizičkog prostora, u neprekidnom preplitanju perspektiva i nivoa čitanja.
U njegovom najnovijem video-radu “Bez naziva“ ispituje se organski prelaz iz jednog oblika u drugi u beskonačnoj digitalnoj metamorfozi - video nastanjuje “tečna organičnost, koja prelazi prostorno-vremensku dimenziju da bi se materijalizovala u jedinstvenim oblicima, u neprestanom dijalogu između prirode i veštačke tvorevine, između stvarnih podataka i nadrealnog“.
Hana Miletić je počela svoju umetničku praksu dokumentarnom fotografijom, a onda je, inspirisana dugom zanatskom tradicijom svoje porodice, svoj umetnički jezik razvila uglavnom praveći radove od tkanog tekstila.
U Beogradu izlaže nekoliko ručno tkanih radova iz serije “Materijali“, koji se temelje na popravljenoj infrastrukturi, arhitektonskim elementima ili delovima vozila spojenih plastikom, trakom ili drugim jednostavnim materijalima.
Korišćenjem tkanja, Miletić reprodukuje javne geste negovanja i popravljanja, dok se svesno bavi tranzicionim stanjima s kojima je suočena.
Francuska umetnica Margerit Imo svoja interdisciplinarna istraživanja često sprovodi u saradnji sa stručnjacima i intelektualcima iz različitih oblasti, koji joj obezbeđuju materijal za umetničku praksu koja se kreće od skulpture do instalacije, od crteža do zvuka.
Instalacija predstavljena u Beogradu, sastavljena od zvučnog rada “Kleopatra - A kapela“ i sajt-specifik ambijenta “Crna mamba, simbol je te višestrane istraživačke i umetničke prakse.
Nekoliko grama zmijskog otrova razređeno je u boji koja pokriva zidove sobe i tavanicu izmišljenog i bezvremenog prostora: mesto koje se u početku može činiti kao prolaz, gotovo prazno, ubrzo otkriva svoju “nasilnu, enigmatičnu i zavodljivu prirodu“.
Melike Kara u svojoj najnovijoj seriji slika koristi kurdske tapiserije kao polaznu osnovu za sopstvene kompozicije i pokazuje kako pojmovi “doma“ prevazilaze nacionalne granice, kako identitet postaje hibrid, između doma i domovine.
Razrađena tekstura slika postiže se stratifikacijom naslikanih slojeva koji ulaze u ravan slike i izlaze iz nje, koji dočaravaju zamršeno tkanje tapiserija, a izmiču reprezentaciji, nejasno lebdeći između figuracije i apstrakcije.
Pored toga, sutra će na kanalu Radio Beograd 2 svoju premijeru imati radio drama Tana Huseina Klarka, a planirano je i uživo slušanje koje će biti organizovano u Dvorani Kulturnog centra Beograda.
Poslednje vođenje kroz izložbu “Sanjari“ biće održano 22. avgusta.
(Telegraf.rs/Tanjug)