Srpski slikar radi na slici Džulijana Asanža: Njegovi ljudi tražili baš Šćepanovića

Šćepanović je Asanžovim ljudima zapao za oko tokom 57. Bijenala u Veneciji

Printskrin: Instagram/11scepan

Srpskog slikara Vladislava Šćepanovića kontaktirala je advokatica Džulijana Asanža s molbom da uradi sliku o njegovoj borbi i putem svoje umetnosti da doprinos promociji slobode misli.

Šćepanović je Asanžovim ljudima zapao za oko tokom 57. Bijenala u Veneciji, kada je predstavljao Srbiju sa radom "Enklava" u timu sa Milenom Dragičević i Draganom Zdravkovićem.

- Privukao sam im pažnju jer se bavim političkim slikarstvom, a to je veoma retko. Advokatica gospođa Avila kontaktirala me je da uradim jednu sliku o Asanžovoj borbi. Biće mi drago ako kroz slikarstvo dam dobrinos promociji prava na slobodu misli, dela i informacija - kaže Šćepanović.

Кako objašnjava, želi da svojim radom predstavi "ovaj novi softverski svet koji preuzima kontrolu nad svima".

- Voleo bih da kroz umetnost prikažem život i borbu Džulijana Asanža, koji je preko Vikiliksa objavljivao brojna poverljiva dokumenta o kršenjima ljudskih prava i drugim nezakonitim akcijama raznih vlada. O njihovim žrtvama u tim aferama. Oni su pokazali kolika je nesloboda i koliko se na taj način kreira javno mnjenje... - naglašava Šćepanović.

Šćepanović je inače nekadašnji v. d. direktora Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, a od 1998. radi na Fakultetu primenjenih umetnosti, gde je od 2018. redovni profesor.

Džulijan Asanž postao je sinonim za bespoštednu borbu protiv beskrupoloznog društvenog poretka. A koliku moć ima politički angažovano slikarstvo da uputi snažnu poruku u borbi za istinom?

- Generalno sam se u slikarstvu bavio ljudima koji su bili sinonim otpora, bez obzira na to iz koje oblasti dolazile. Кad se nešto stavi na sliku sigurni smo da će i posle 200-300 godina ta slika moći da referiše o određenom događaju - kaže Vladislav Šćepanović.

Ovaj slikar u maniru pop-arta i estetike andergraunda obrađuje fenomene savremenog doba.

Njegova doktorska disertacija naslovljena je "Medijski spektakl i destrukcija". Iz perspektive umetničke, medijske i kritičke teorije društva, postoji i mogući odgovor na trenutnu situaciju.

- Кoronavirus u tom pojmu spektakla je nešto što će samo više da nas gurne u pojam virtuelnog i digitalnog i skrajnuće nas iz fizičkog prostora - smatra Šćepanović.

Jedan od naših najznačajnijih savremenih likovnih stvaralaca ima u planu da sa dramaturgom Majom Pelević stvori projekat posvećen Džulijanu Asanžu i da krajem avgusta održi izložbu u Tokiju, povodom odloženih Olimpijskih igara.

Video: Uhapšen Džulijan Asanž

(Telegraf.rs/Tanjug)