Maja Gojković otvorila Paviljon Srbije na Bijenalu u Veneciji

V. Đ.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Otvaranju su pored Gojković, ministarke kulture Crne Gore Tamare Vujović i ambasadorke Srbije Mirjane Jeremić, prisustvovali autor Denić, kao i komesarka Srpskog paviljona i direktorka Muzeja grada Beograda Jelena Medaković

Ministarka kulture Srbije Maja Gojković otvorila je u podne Paviljon Srbije i izložbu "Exposition Coloniale" Aleksandra Denića na 60. Bijenalu umetnosti u Veneciji.

Otvaranju su pored Gojković, ministarke kulture Crne Gore Tamare Vujović i ambasadorke Srbije Mirjane Jeremić, prisustvovali autor Denić, kao i komesarka Srpskog paviljona i direktorka Muzeja grada Beograda Jelena Medaković.

"Svako bijenale predstavlja jedinstven svetski događaj. U Veneciju su ponovo uprte oči svih poštovalaca kulture. Gotovo vek i po, ovo je mesto na kojem umetnost nudi nove i inspirativne odgovore na najsloženija pitanja svog vremena", rekla je Gojković na početku svog obraćanja.

Centralnu temu bijenala "Stranci svuda/Stranieri Ovunque" zadao je kustos manifestacije Adrijan Pedrosa, a Denićeva instalacija u Veneciji kritički ukazuje na posledice konzumerizma, liberalnog kapitalizma i kolonijalne ere.

Maja Gojković: Srbija dala jedan od najoriginalnijih odgovora na Bijenalu u Veneciji

Ministarka kulture Maja Gojković danas je otvorila Paviljon Srbije i obišla izložbu "Exposition Coloniale" Aleksandra Denića na 60. Bijenalu umetnosti u Veneciji.

Gojković je potom rekla novinarima da zahvaljujući Denićevom radu Srbija ima "jedan od najoriginalnijih odgovora" na postavljanu temu bijenala "Stranci svuda/Stranieri Ovunque", koju je zadao je kustos manifestacije Adrijan Pedrosa.

"Denić je, kao što vidite, zaista zaslužio veliku pažnju pubilke. Na originalan način Srbija daje odgovor na pitanje šta danas znači otuđenost", rekla je Gojković.

Na Gojković je veliki utisak ostavila predstavljena velika borba malog čoveka koga otuđuju brendovi, a koje su neophodni u savremenom društvu da bi neko bio prihvaćen.

Prema njenim rečima, brutalan prikaz Denića pokazuje "da je u tom smislu dozvoljen čak i 'fejk' da bi bili priznati".

Gojković je posebno istakla telefon koji stalno zvoni, jer u svetu koji je prepun problema, "svi pokušavaju svakog da dobiju, ali niko nikada neće podići slušalicu, jer su veze presečene".

Odgovor na pitanje kako da se tome odupremo i kako ići dalje je, prema rečima Gojković "da oplemenimo svet pravim sadržajima, a ne trkom za lažnim vrednostima".

Gojković je otvorila Paviljon Srbije i izložbu u prisustvu ministarke kulture Crne Gore Tamare Vujović i ambasadorke Srbije Mirjane Jeremić, kao i autora Denića i komesarke paviljona i direktorke Muzeja grada Beograda Jelene Medaković.

Gojković je istakla da je velika stvar što je u prilici da otvori izložbu na 60. Bijenalu umetnosti u Veneciji, gde Srbija ima kontinuitet predstavljanja.

Podsetivši da u Veneciji imamo jedan od prvih prostora na bijenalu zahvaljujući viziji kneza Pavla Karađorđevića, Gojković je dodala da Paviljon Srbije "nekoliko godina unazad na pravi način ispunjavamo umetnošću".

(Telegraf.rs/Tanjug)