"Teatar Dortmund" u Madlenianumu u okviru programa Beogradskog festivala igre
Igrački spektakl je zapravo omnibus koji se sastoji iz pet kraćih komada - "Tišina", "Blizu", "Mećava", "Gomila prašine", "Posle kiše" koje potpisuju koreografi - Ana Hop, Juri Posokov, Huanho Arkez i Kristofer Vildon
Kompanija "Teatar Dortmund" umetničkog tandema Lusije Lakare i Metjua Goldinga iz Nemačke gostovaće u petak uveče sa predstavom "Fordlandija" na 19. izdanju Beogradskog festivala igre u Operi i teatar Madlenianum u Zemunu, najavljeno je danas na konferenciji za novinare.
Igrački spektakl je zapravo omnibus koji se sastoji iz pet kraćih komada - "Tišina", "Blizu", "Mećava", "Gomila prašine", "Posle kiše" koje potpisuju koreografi - Ana Hop, Juri Posokov, Huanho Arkez i Kristofer Vildon.
Lusija Lakara i Metju Golding poznati su kao igrači na veoma značajnim pozornicama sveta u delima klasičnog baletskog repertoara.
Lakara je objasnila da je fragmentarni igrački komad "Fordlandija" veoma specifičan i poseban projekat za njih, jer je nastao u vreme pandemije.
Ovaj umetnički i životni par tada je bio razdvojen, Lakara je bila u Španiji, a Metju Golding u Holandiji - Amsterdamu.
"Desilo se to na samom početku pandemije virusa Kovid 19, zateklo nas je i nismo znali šta se dešava, dokle će sve to trajati. Onda je Metju predložio da krenemo u razvijanje novih ideja za buduće projekte i tako smo postepeno stvarali "Fordlandiju", izjavila je Lakara, sa svojim partnerom Goldingom suosnivač kompanije "Teatar Dortmund" iz ovog grada Nemačke.
Premijera je održana tokom 2020. godine.
Ona je navela da je u pitanju veoma otvoren komad iz pet delova koji pruža potrebu da se sanja, a iz perspektive umetnika, "da se vratimo sebi, sceni i normalnom životu".
Umetnica igre je takođe dodala da njihovo scensko delo budi nadu i daje svetlost na kraju tunela, vezano za težak period pandemije, u kome oni nisu mogli ni da vežbaju na probama, a kamoli da nastupaju javno.
"Samo ime komada "Fordlandia" nastalo je prema kompoziciji autora Johana Johansona. Metju i ja smo često slušali to delo i bili opčinjeni. Kada smo otkrili ime kompozicije i autora, znali smo da će nam to biti ime predstave i nikako drugačije", rekla je Lakara i dala komentar da i sam naziv komada zvuči kao - san.
Prepliću se različiti stilovi od četiri koreografa u predstavi, što je i bila njihova zamisao.
Metju Golding je istakao da je uživao ranije na koncertu Johana Johansona (1969-2018) i bio oduševljen kako je stvorio vizuelni spektakl, izuzetno, magično, čudesno.
Veoma mu je žao što je spomenuti islandski kompozitor nedavno preminuo, a zahvalan je što ih je svojim muzičkim delom inspirisao za ovu predstavu koja pripoveda i velikom snu i čoveku DŽonu Fordu koji je stvorio svoj veliki grad.
Metju se prisetio da je ranije gostovao u Beogradu na sceni Sava centra sa baletskom predstavom "Don Kihot", u vreme kada je bio angažovan za najpoznatije kompanije i igrao naslove klasične scene.
"Osnivanje naše trupe donelo je Lusiji i meni veliku slobodu, samostalnost u radu, kao i mogućnost da uvedemo mlade umetnike u posao, da ostvare karijeru. Direktori trupa gde smo ranije igrali, uglavnom vam sve određuju, vi samo pratite njihov plan, što je isto u redu ali mi smo hteli mnogo više od toga", iskren je Golding.
On je otkrio da su "Fordlandiju" izvodili u više od 30 gradova po svetu, veoma se raduju susretu sa publikom i posebno ovde u Beogradu jedva čekaju da izađu na scenu kao igrači.
Osnivač i direktor Beogradskog festivala igre Aja Jung je opisala ovo delo kao pravu scensku utopiju, zadovoljna što je uspela u vreme korona virusa da dovede uspešnu kompaniju kakva je "Teatar Dortmund".
(Telegraf.rs/Tanjug)