Kako je Sajo zakucao "Hajru", a Šaban objavio svoju adresu na ploči: Sećanje na "Ilidžu 1971"
Žiri je Safetu dodelio Prvu nagradu za interpretaciju, a Grajiću prvu nagradu za melodiju "Hajrije"
"Sarajevo, od sevdaha grade,
Bentbaša ti bistru vodu dade,
tebe volim i kad kiše liju,
Baščaršiju i curu Hajriju.
Hajro, Hajrija, curo najmilija,
ljepoto, ljepotice,
Bosanko, Bosančice,
srce moje gori, pendžer mi otvori.
Trebević ti zaklanja sokake,
tebi dođoh u pohode lake,
Hajro moja na pendžer izađi,
ašik nam je od šećera slađi.
Baščaršija puna kujundžija,
ljubav naša od sveg je milija,
evo zora Sarajevo budi,
tebi Hajro srce ljubav nudi."
(Radoslav Graić - Predrag Kojdić)
- Bilo je to vreme dominacije sevdaha i Ilidžanskog festivala. Moj najverniji tekstopisac Predrag Kojdić je svojim sarajevskim vezama dogovorio sa organizatorima i sa vođama orkestra da "Hajru" peva Safet. Iskreno, bilo mi drago da i ja nešto komponujem za velikog Saju - priča legendarni Radoslav Graić.
- Te godine se Ilidžanski festival održavao u velikoj sali "Skenderije" pred desetak hiljada ljudi. Leto pripeklo, napolju gori asvalt, unutra znoj lije na sve strane, a publika fantastična, karnevalska. I uz sve to direktan tv prenos. Kad je Sajo izašao na binu i kad je zakucao "Hajru", sala je proključala.
Žiri je Safetu dodelio Prvu nagradu za interpretaciju, a Grajiću prvu nagradu za melodiju "Hajrije".
- Posle festivala odemo u garderobu da čestitamo Safetu. Sajo briše onaj znoj i pita nas: "Kako je bilo?" Rekoh mu: "Sajo, oduševio si sve prisutne, ali mi jedino krivo što je pesma predugaćka, traje duže od šest minuta." A Sajo veli: "Ma daj, bolan, ne valja ni pjesma od tri minuta, začas proleti." Naravoučenije - kad je dobra pesma, nek' traje!
Svoj prvi i jedini nastup na "Ilidži" ostvario je Šaban Šaulić sa pesmom "Sad je svemu kraj".
- Tad sam bio vezan za Bucu Jovanovića, a Buca je bio rezervisan prema festivalima. Ipak, poštovao je "Ilidžu", pa je prihvatio da pevam pesmu koju je komponovao Ismet Alajbegović Šerbo. Pesma je divno prihvaćena od strane publike, zazvučala je malo drugačije u odnosu na Bucine.
- Kad se pojavila ploča, počela je da se prodaje i iznad očekivanja. Možda i zato što je prvi put na jednoj ploči objavljena moja adresa. Imao sam tokom karijere mnogo prodavanijih ploča, ali nikad u životu nisam dobio toliko pisama kao posle Ilidžanskog festivala - pričao je Šaban Šaulić u mikrofon Muzičke apoteke na obeležavanju 45 godina "Ilidže".
PGP je nastupio u veoma jakom sastavu i sa sjajnim pesmama: Safet "Hajrija", Šaban "Sad je svemu kraj", "Muharem "Ciganko, vatrenog oka", Drljača "Zaborav", Žika Nikolić "Najlepša Bosanka".
Pevači PGP-a na "Ilidži '71." na omotu ploče objavili su i svoje adrese, prvi put u istoriji jugoslovenske diskografije:
Šaban Šaulić, 15000 Šabac, Avde Karabegovića 46
Safet Isović, 71000 Sarajevo, Vuka Karadžića 194
Muharem Serbezovski, 11000 Beograd, Nedeljka Čabrinovića 79
Borislav Drljača, 11070 Novi Beograd, Radoja Dakića 37
Žika Nikolić, 11000 Beograd, Lješka 61
Produkcija "Beograddisk" nastupila je sa veoma jakom pevačkom postavom. Bard sevdaha Zaim Imamović predstavio se svojom kompozicijom "Nekad si pod suncem". Debitantski nastup na "Ilidži" ostvario je grlati gospodin Slobodan Lalić sa pesmom Jovice Petkovića na stihove Safeta Kafedžića "Pjevaj danas samo za nas". Prvi nastup na "Ilidži" ostvarila je i dražesna Mirjana Bajraktarević, 12 godina mlađa sestra Silvane Armenulić, sa Krnjevčevom pesmom "Plave oči". Sarajevski pustolov i maneken Mladen Tomić zapalio je svoju raju sa pesmom Damjana Babića "Pjesmo moja jedini druže moj" i osvojio nagradu publike.
- Iskreno, bio sam malo i stidljiv, bez obzira što sam pevao pred svojom rajom iz "Topole", "Kristala", "Kod Bude". Sećam se, navijalo se onako karnevalski, kao na stadionu, lupalo se u šerpe i kante. Na bini Narodni orkestar pod upravom Jovice Petkovića, uživo se peva i svira, a uživo ide prenos na televiziji - seća se Mladen Tomić uspeha na "Ilidži".
Sve izvođače je pratio Narodni orkestar RTV SA pod upravom Jovice Petkovića.
(Telegraf.rs)