Azemina Grbić uz harmoniku Jovice Petkovića: Ah, kakav sevdah!
Azemina Grbić je zadržala taj sevdalijski način poimanja života i muzike. Prati muzičko-estradne trendove, ali ne učestvuje u trci za jeftinu popularnost.
"Zašto sad se opet vraćaš,
samo zalud vrijeme gubiš,
zar nevjerno srce svoje
da mi opet, opet ljutiš.
Var'o si me dugo var'o
i ljubio uvijek lažno,
sad se vraćaš sa kajanjem,
al' to više nije važno.
Tvoja mi je ljubav lažna
dala srcu samo tugu
ne pripadaš više meni,
jer ti voliš, voliš drugu.
Ako sad se kaješ dragi,
ako pati srce tvoje,
ne proklinji sudbu svoju,
to te stižu kletve moje."
(Ljubica Berak - Hilmo Mujić)
- Sve je u uvoj pesmi bilo iskreno i uživo, bez kompjuterskih pomagala i krpljenja. Sve češće čujem od mojih ispisnika: "Azemina kad peva veze svoj sitan vez." Čak je i haljina na omotu ploče bila mojih ruku delo, moja štrikana haljina, to je moj sitan vez na haljini, kao goblen - priča dama od sevdaha Azemina Grbić.
- "Var'o si me dugo, var'o" je jedna od mojih prvih snimljenih pesama sa velikim Jovicom Petkovićem. Na istoj toj ploči je i pesma "Veruj mojoj ljubavi" sa kojom sam nastupila na "Ilidži" 1973. godine. Nisam dobila nagradu na festivalu, al' sam presrećna što ta pesma živi i posle pola veka i što je pevaju i moje kolege.
Posle Carevčevih soprana i mecosoprana, narodna muzika je vapila za altovima. Kad se početkom 70-ih pojavila Azemina Grbić, mnogi su mislili da nema šta da traži jer mnogo liči na Nadu Mamulu.
- Moj otac je prvi kupio radio u našoj "Inat mahali" u Derventi. Slušam Radio Sarajevo, odmah zapamtim melodiju, ali nikako ceo tekst. Majka me pošalje da oplevim luk, a ja sednem na motiku, okrenem se prema kući i pevam pesmu od Nade Mamule.
- Moj otac se vrati sa posla, pa vikne: "Stara, pojačaj radio, peva Nada Mamula!" A moja majka mu odbrusi: "Ma nije to Nada, to naša Mina peva."
Na samom početku karijere, Azemina Grbić je na svom prvom LP-iju snimila tri pesme Jovice Petkovića ("Kada moja mladost prođe", "Neka moja duša vene", "Romanijo, goro jelovita") koje je prethodno snimila Nada Mamula.
- Kad sam ušla u "Studio 5" i kad sam počela da pevam "Neka moja duša vene", producent mi je rekao: "Slušajte, mi imamo jednu Nadu Mamulu, a vi ste Azemina Grbić, molim vas da ne imitirate Nadu Mamulu."
- Kako da pevam posle ovakvih reči? Oči su mi ovlažile, usta mi se osušila, kao da mi je neko stavio krompir na jezik. Srećom, pustili su me da se smirim, da napravim svoje trilere, da ne pevam poravno, da je izvezem na svoj način, baš kao i Jovica na harmonici.
Na svom prvom albumu sa Jovicom Petkovićem snimila je Azemina i stare sevdalinke: "Bejturane, bog t' ubio grane", "Oj, Vrbasu, vodo hladna", "Nigdje zore ni bijela dana".
- Volim da produžavam vek lepim a pomalo zaboravljenim sevdalinkama. Takvim pesmama je vek produžio i legendarni Jovica Petković sa svojim temperamentom na harmonici.
- Jovica je doživljavao sladostaršće i pravu ekstazu tokom sviranja, bukvalno je skakao sa harmonikom. Ti njegovi foršpili su bili nešto izuzetno, ta strast, ta dinamika, a opet ništa grubo i usiljeno.
- Sećam se, dođu trgovački putnici u Sarajevo sa našom novom pločom i žure da što više rasprodaju. Jovica je znao da kaže: "Polako, 'ajmo na kafu, neće nam vreme pobeći."
Azemina Grbić je zadržala taj sevdalijski način poimanja života i muzike. Prati muzičko-estradne trendove, ali ne učestvuje u trci za jeftinu popularnost.
- Ja ne moram da se gledam, mene slušaju zatvorenih očiju. Sve češće me pitaju koleginice, čak i iz moje generacije: "Kako sam izgledala!?" A ja im velim: "Bolje pitaj kako si pevala.
- Nada Mamula je moj idol. Čini mi se da Nada nije postojala, možda se ni ja ne bih bavila muzikom. Kad god odem u Sarajevo u "Kuću sevdaha", poklonim se pred njenom slikom. Bogu hvala, ima i onih koji dolaze da se poklone pred mojom slikom.
(Goran Milošević)