Toma Zdravković uz aranžmane Dragana Kneževića: Spoj duše, poezije i filharmonije (PLEJLISTA)
Četiri prve violine, četiri druge violine, čelo, bas gitara, ritam gitara, flauta, klarinet, bubnjevi, tarabuke, klavir...
"Čekaj me, i ja ću sigurno doći, samo me čekaj dugo.
Čekaj, i kada duge noći srce prekriju tugom.
Čekaj me, i kad vreli su dani, i kada vetar briše,
čekaj, i kad me drugi niko ne bude čekao više.
Nek' poveruju sin i mati da više ne postojim,
i neka čekaju dugo, dugo, i svi drugovi moji.
Čekaj me, i ja ću sigurno doći, ne slušaj kad ti kažu
da mene više nema i ne daj da te lažu.
Samo ti sruši sudbinu kletu, jer si čekati znala,
verno, kao nijedna druga na tom varljivom svetu."
(Milutin Popović Zahar - Konstantin Simonov)
Stihovima Konstantina Simonova, toj božanstvenoj i testamentalnoj posveti ruskog pesnika i soldata lepotici Valentini, najlepšoj ljubavnoj pesmi, možda i svih vremena, nema se šta dodati.
Sve što joj je falilo dobila je 1981. godine: glas i dušu Tome Zdravkovića, melodiju Milutina Popovića Zahara i svevremenski aranžman Dragana Kneževića.
- Dozvolio sam sebi tu slobodu i drskost da, praktično, potpuno prepevam jednu ovakvu pesmu. Ne spada u red Tominih najslušanijih pesama, pa sam ga upitao na podgoričkom aerodromu, tri meseca pred smrt, zašto je nikad nije pevao.
- Toma mi je odgovorio: "Zato što je to moja najbolje otpevana i odsvirana pesma, ja to uživo nikad ne bih mogao ponoviti" - priča Milutin Popović Zahar.
Saradnja Dragana Kneževića i Tome Zdravkovića rezultirala je sa pedesetak pesama na nekoliko studijskih albuma: "Umoran sam od života", "Prokleta nedelja", "Dva smo sveta različita", "Tužno leto", "Ej, Branka", "Danka", "Čekaj me", "Svirajte mi, tiho, tiše", "Pustite me da živim svoj život", "O ciganko moja", "E, moj brate", "Dete ulice", "Što te večeras nema", "Idi zauvek", "Majci za rođendan", "Za tebe Čavale druže", "Aleksandra", "Posle čaše vina", "Zbogom moja mladosti", "Marta"...
- Za Dragana Kneževića se pričalo da je pisao aranžmane na semaforu. Ali, kad sam ga prvi put upoznao, shvatio sam da pismeniji aranžer nije ušao u studio.
- To je čovek koji je svoje opismenjavanje doveo do savršenstva u vojnom orkestru, a kasnije i u Americi, gde je upoznao velikane džeza i evergrina - kaže Aca Radojičić, legendarni tonski snimatelj, koji je snimao sve Tomine pesme sa Kneževićevim aranžmanima.
- Dragan Knežević je bio živa vatra u studiju, sav u pokretu i večito nezadovoljan. Znao je i da podvikne, da pobesni, jedino je prema Tomi bio ljubazan. Toma je bio velika zvezda, a Knežević aranžer u naletu. Sad kad čijem te aranžmane i moje snimke, čestitam samom sebi. Nije bilo lako uskladiti tolike instrumentaliste, i gudače i udarače.
Toma Zdravković uz orkestar "Romalen" i aranžman Dragan Kneževića - to je narodnjačka filharmonija! Četiri prve violine, četiri druge violine, čelo, bas gitara, ritam gitara, flauta, klarinet, bubnjevi, tarabuke, klavir - nikad manje od dvadeset vrhunskih instrumentalista.
(Goran Milošević)