Tandem Radoje Mitrović Barajevac - Miodrag Ž. Ilić: Kad su kompozitori tražili pevače po kafanama
- "Kod Teče" u Jarku otkrili smo Mitra Mirića, u "Kićulinoj čardi" Ljubu Aličića", u Lozničkoj mahali Sinana Sakića... - rekao je Miodrag Ž. Ilić
"Jedno veče pružila si ruke i ja tebi pružio sam moje, da se nikad nećemo rastati, kleli smo se u poljupce svoje. Ne zaboravi ovaj grad, gde si me nekad volela, i sutra kad budeš žena i kad me budeš prebolela. Leto prođe mi se rastadosmo, sve usahnu k'o kap letnje kiše, svako od nas ode svome gradu, sad ni pisma ne pišemo više. Još me peku poljupci na pesku, svud me prate u srce diraju, kada ljubim neku drugu ženu, tebe vidim u mom zagrljaju." (Radoje Mitrović Barajevac - Miodrag Ž. Ilić)
"Ne zaboravi ovaj grad" je tipična srceparajuća dvojka, veliki hit kompozitorsko-tekstopisačkog tandema Radoje Mitrović Barajevac - Miodrag Ž. Ilić. Pesma se nesmanjenom žestinom sluša više od 40 godina.
- Otišao sam iz rodnog Šapca u Sarajevo da studiiram ekonomiju. U Sarajevu, pre 50 godina, sve bilo je muzika. Studenti su pevali i svirali za džeparac, čak su i studenti muzičke akademije dobili dozvolu da sviraju dok studiraju. Pokazalo se da narodnjaci i zabavnjaci nisu pokvarili Mocarta.
Od 1972. do 1975. pisao sam tekstove za najveće sarajevske autore: Damjana Babića, Zaima Imamovića, Spasa i Ljubicu Berak, Slavka Baloga, Đoku Novkovića... Od sredine sedamdesetih, vraćam se u Beograd, i počinjem saradnju sa Radojem Mitrovićem Barajevcem. Za 15 godina saradnje stvorili smo desetine večitih pesama i velikih zvezda narodne muzike - kaže Miodrag Ž. Ilić.
Impresivan je spisak prelepih pesama tandema Barajevac - M. Ž. I: "Ne zaboravi ovaj grad", "Okreni se, ne okrenula se", (Mitar Mirić), "Reših da se ženim", "Nema više harema", "Proleće sam mrzeo zbog tebe", "Život si mi promenila" (Ljuba Aličić), "Rastanak kraj reke", "Suviše si lepa da bi moja bila" (Sinan Sakić), "Šta je bilo, nek je bilo" (Šemsa Suljaković), "Kakav otac takav sin", "Najdraži dan mog života" (Era Ojdanić)."Dođi pod moj prozor" (Branka Ručnov), "Dve sestre, dve sudbine", "Prošli su snegovi", "Sama sa sinom", "Tugo, saputnice", "Vrati mi srećne dane", "Proleće bez tebe" (Branka Stanarčić).
"Poslednji korak ljubavi naše", "Idi, sada idi", (Života Jovanović Zoki), "Bilo je nezaboravno", "Daleko si ti" (Milena Petrović), "Kad ljubim, osećam se mlađim", "Živi život, sakrij tugu", "Ocem ći se zvati" (Mlađa Kosmajac), "Rukavice bele", "Oj devojko mala", "Verenička maramica", "Staza sreće", "Suze pomirenja" (Duet Stevanović), "Slušala si majku svoju", "Zvezdo, zvezdo, danice" (Milija Stanković Brole), "Zašto živiš dva života", "Ti si moje sunce", "Ne idi u proleće".
"Tri stotine devedeset dana" (Marica Lačnjevac), "Ja ne mogu bez tebe", "Od nedelje, do nedelje" (Ljuba Nedeljković), "Sedam dana do našeg venčanja", "Ovde sam se rodio", "Smejem se kad mi je najteže" (Mileta Marković), "Večeras se rastajemo", "Rastaše se zaljubljeni" (Marko Lukić), "Koliko je dalek naš korak od sreće" (Angel Dimov)...
- Barajevac je bio jedan od najtalentovanijih kompozitora narodne muzike svih vremena. Bez ikakve pompe, preterane reklame i glamurozne audicije, izvukao je iz anonime stotinak pevača. Ja sam bio ne samo Barajevčev tekstopisac, nego i izvidnica na terenu. Obilazili smo kafane širom Juge, i onako inkognito, slušali pevače na njihovom terenu. Tako smo prepoznavali talente, njihove mane i vrline, i veoma brzo realizovali snimanja pesama u studiju.
- "Kod Teče" u Jarku otkrili smo Mitra Mirića, u "Kićulinoj čardi" Ljubu Aličića", u Lozničkoj mahali Sinana Sakića... Dakle, nisu pevači jurili nas dvojicu, nego smo Barajevac i ja jurili pevače! Današnje audicije imaju jednu veliku manu: rijaliti u službi rejtinga stvara negativnu atmosferu za pevače. Tako se najlakše ne prepozna talenat - primećuje Miodrag Ž. Ilić.
Barajevac je izraziti dvojkaš, tipičan predstavnik "lipovičkog stila". Širokih potencijala za druženje i još širih vidika u muzici, komponovao je i orijentale, baladice, begine, rumbe. Imao je veliku podršku Miodraga Ž. Ilića, i kao tekstopisca i kao stručnjaka za diskografsko-estradni marketing. I od "Sandokana" su napravili jednu od najtiražnijih ploča.
- "Sandokan" je najpopularnija strana serija na Balkanu svih vremena. Na naslovnoj strani "TV Novosti" ugledao sam sliku glavnog glumca legendarne serije. Tog momenta sine mi ideja da snimimo pesmu na tu temu i da na omot ploče stavimo "Sandokanovu" sliku. Opevao sam u nekoliko stihova ljubav Marijane, ćerke guvernera Indije, i Sandokana, vođe domorodaca i pokreta otpora.
- Barajevac je za nekoliko minuta komponovao melodiju na moj tekst, snimio pesmu sa Maricom Lačnjevac i grupom pevača. Kad se pojavila ploča 1976. godine, red je bio od "Beograđanke" do "Slavije", prodavalo se i iz kamiona. Prodali smo preko milion ploča, izgradili "Diskosu" još jednu fabriku. Kad je glumac koji je igrao "Sandokana" bio gost na "Festu", gostovao je na "Studiju B". Voditelj ga pita da li je dao dozvolu da mu se lik pojavi na omotu ploče, a on reče - da su nas pitali mi bi platili! - seća se legendarni tekstopisac, čije se umetničko ime izgovara jednim slovom - Ž.
(Goran Milošević)