Čija je "Kona na bunaru": Ko je napisao, a ko oživeo legendarnu pesmu (PLEJLISTA)
Dobra pesma je kao i dobar čovek - vaskrsne kad-tad
"Oči moje, kletvom bih vas kleo, što vas šejtan na ruku uzeo. Pa gledaste kroz tarabu staru, šta mi radi kona na bunaru. Srebrn ibrik u ruke uzela, raskopčala suncu njedra bijela. Pa ih ladi vodom iz bunara, srce moje čupa iz nedara. Drhtao sam ko' list na jablanu, gledajući konu raskopčanu. Srce vrisnu, pamet se okrenu, skočih mlađan u avliju njenu. Sad je na me ko' na vuka hajka, šta učini, žalosna ti majka. Kriv sam velim još u ovom satu, vješajte me o koninom vratu."
Dobra pesma je kao i dobar čovek - vaskrsne kad-tad. "Oči moje, kletvom bih vas kleo", poznatija kao "Kona na bunaru", tipičan je primer pesme nastale polovinom prošlog veka, koja je zaživela tek u ovom veku. Krajem 60-ih godina pesmu je snimio Nedžad Salković. Pesma je pod nazivom "Oči moje" stavljena kao četvrta, poslednja na singlu PGPRTB-a.
Radojka Živković je potpisana kao kompozitor, Safet Kafedžić kao tekstopisac. Iskreno, pesma je snimljena u jeku Nedžadovog estradnog uspona, al' se skoro nije čula. Nedžad je tih godina bio vodeći pevač Radojke Živković, kao bogomdan tumač njenih lakih i umilnih nota. Takva je bila i "Kona" u originalu: lagana i poravna dvojčica, baš onako mlako doneta.
18 godina kasnije, 1986. pesmu snima Safet Isović i objavljuje na LP-iju sarajevskog Diskotona. Pesma je potpisana sa tri "iksa" (xxx), što će reći kao izvorna, nepoznatog autora!?
Pesmu je u orijentalno ruho uvio Safetov verni saradnik Omer Pobrić, jedan od prvih koji je sevdalinku elektronizovao i aranžmanski modernizovao (Omer je na sličan način oživeo i približio klincima "Moj dilbere, kud' se šećeš"). Safet je mlaku Nedžadovu izvedbu zamenio svojim interpretativnim žarom i Pobrićevim aranžmanom. Tako je "Kona" dobila i orijentalnu dramatiku i erotski prizvuk.
I posle Safeta snimaju je mnogi, i kojima priliči i kojima ne stoji. I skoro na svim izdanjima se potpisuje kao izvorna. Kako je to moguće? Ako su Safet i Omer želeli da "eskiviraju" Radojku kao kompozitora, zašto nisu potpisali Safeta Kafedžića kao neospornog tekstopisca?
(Telegraf.rs / Goran Milošević)