Kako su dva najveća hita "Despacito" i "Shape of you" brzo oborili rekorde - i jos brže sagoreli

Na svetu ima oko 7,6 milijardi ljudi, dok "Despacito" trenutno ima 6,5, a "Shape of you" 4,5 milijardi pregleda

Printskrin: Youtube/Luis Fonsi/Ed Sheeran

Pesme koje su zapalile svet i na Jutjub platformi su najgledaniji snimci svih vremena su "Despacito", Luisa Fonsija i "Shape of you" Eda Širana, objavljene početkom januara 2017. godine.

Nijedne druge pesme, osim pomentutih, nisu dobil epitet globalnog hita, a koliko je su pomenute numere zaludele masu potvrđuje činjenica da na svetu ima oko 7,6 milijardi ljudi, dok "Despacito" trenutno ima 6,5, a "Shape of you" 4,5 milijardi pregleda.

Luis Fonsi pre planetarnog hita bio je popularan na prostoru Latinske Amerike, dok ostatak sveta nije bio zaražen njgovom muzikom. Luisu se predružio i Daddy Yankee, a njihova pesma u julu 2017. godine na Jutjubu je imala 21 milion pregleda dnevno.

Ono što je bio jedan od uslova da se "Despacito" eksplodira je upravo saradnja, jer je Daddy Yankee ovoj pesmi dodao svoj pečat i privukao svoju publiku. Pesma se prvo zavrtela u Portoriku, a onda i u ostatku sveta.

Prvi rekord je oboren već 97. dana od objavljivanja numere kada je ona brojala 1 milijardu pregleda, a u februaru 2019. godine imala imala je 6 milijardi pregleda.  Latinoamerički hotovi uglavnom dobro prolaze kod publike van tih prostora, ali maksimalan broj bregleda je izmešu 1 i 2 milijarde pregleda.

Popularni dvojac snimio je remiks pesme"Despacito" sa Džastinom Biberom samo 4 meseca nakon objavljivanja numere. Kada se desila ova saradnja, Gugl pretraga za ovu pesmu znatno je porasla, jer je Biber neko ko u svetu privlači veliku pažnju. Original je, 3 meseca nakon objave remiksa sa Biberom, dobio preko 1,5 miliona pregleda, a Džastinova verzija 250 miliona, 282,6 miliona pregleda.

Spot za "Despacito", Printskrin: Youtube/Luis Fonsi

"Despacito" je 26. jula 2017. godine u jednom danu imao rekordnih 26 miliona pregleda, a tada su Luis i Daddy bili na turneji. Original i kombinovani remiks postali pesme sa najviše striminga. Tek u avgustu 2018. dnevni pregledi počeli su da se smanjuju, a pesma je u martu 2019. napustila top litu "Hot Latin Songs".

Prema lokalnim podatcima, Portoriko je zabeležio neočekivano povećanje turističkog interesovanja nakon objavljivanja pesme, posebno za lokacije kao što su klub "La Factoria" i okrug La Perla u starom San Huanu, koje su predstavljene u spotu.

Cica iz spota za "Despacito", Printskrin: Youtube/Luis Fonsi

Širan je 2017. godine otkrio da želi da snimi remiks verziju pesme, ali Džastin ga je "pobedio".

Što se tiče numere "Shape of you", ona je druga najpopularnija pesma na Jutjub platformi. Ed Širan je 2015. godine "odmorio" od telefona, mejla i svig društvenih medija. Dok je nakon godinu dana paze najavio je novi album na društvenim mrežama i to plavom fotografijom bez natpisa.

Ubrzo se sa kratkim klipom obratio svojim fanovima rekavši: "Nova muzika dolazi u petak!", a zatim i: "Klub nije najbolje mesto za pronalaženje ljubavi."

Pesma je obvjavljena početkom januara, a za 99 dana dostigla je 1 milijardu pregleda, što je zaostalo za rekordom "Despacito" za samo 2 dana.

Ed je promovisao numeru na nastupima uživo, na dodeli Britanskih nagrada, BBC Radio 1 Live Lounge do Tonight Shova sa Džimijem Felonom. Ed je bio na naslovnici Rolling Stonea, a mediji su takođe uveliko pratili njegovu priču sa US Veekliom o "temi klik-mamac".

Ed Širan, Foto: Tanjug/AP

Pesma je doživela vrhunac u aprilu 2017. godine sa prosečnim pregledima na Jutjubu od 12 miliona dnevno. U maju, dnevni prikazi počinju da se smanjuju. Numera "Shape of you" je krajem novembra nominovana za Gremija za najbolji pop solo nastup i kontroverzno pobedila.

U svetlu pokreta "#MeToo", publika je očekivala da će Keša pobediti svojom pesmom "Praiing", gde opisuje kako prolazi kroz seksualne napade - dok se "Shape of Iou" fokusira na žensko telo, a Ed nije ni prisustvovao ceremoniji.

Popularnost pesme rasla je tokom Edove severnoameričke turneje (zajedno sa glasinama o braku), a zatim ponovo u januaru, kada je najavio datume za azijsku turneje. U januaru 2019. pesma je dostigla 4 milijarde pregleda.

Ed Širan, Foto: Wikimedia/Flickr/Ed Sheeran

"Despacito" i "Shape of Iou" imali su ogromnu popularnost na samom početku, gde su dostigli po 1 milijardu pregleda za manje od 100 dana. Vrhunac popularnosti numere su imale nakon četiri do sedam meseci od objavljivanja, a zatim su obe pesme numere da gube svoju popularnost i svakodnevne prikaze.

Scena iz spota "Shape of you", Printskrin: Youtube/Ed Sheeran

U drugoj godini od objavljivanja njihova popularnost počinje da slabi, a danas obe numere dobijaju 1-2 miliona pregleda dnevno.

Zaključak: "Despacito" i "Shape of you" su jedinstvene numere, nešto što ljudi nisu očekivali, zbog čega su "zapalile" svet.

(Telegraf.rs)