Tim Bergling je umro 20. aprila 2018, a brend Avicii 2016! Status koji na potpuno neverovatan način opisuje smrt mladog di-džeja i tera na duboko razmišljanje
Potpisao je ugovor s industrijom koja ga je pretvorila u roba, a zaštitila je svoje interese koristeći ime Avicii
Prerana smrt najplaćenijeg i najpopularnijeg svetskog di-džeja Aviciija šokirala je svet, zbog čega su se mnoge zvezde iz sveta muzike oglasile na društvenim mrežama, a među njima i hrvatski producent i di-džej Damir Ludvig.
Damir Ludvig je jedini hrvatski di-džej sa dugogodišnjom karijerom koji nastupa u elitnim svetskim klubovima, širom svetskih metropola, a smrt njegovog kolege Aviciija duboko ga je potresla. Zbog toga se putem Fejsbuka obratio jasvnosti potresnim statusom koji je mnoge naterao da se ozbiljno zamisle.
Njegov status u celosti prenosimo:
Tim Bergling je bio čovek koji je umro 20.04.2018. Avicii je brend umro još 2016. Brend je umro kada se Tim odlučio povući. Najvažnije je odvojiti čoveka od njegove industrijske filozofije, jer ni jedan čovek nije mogao preživeti to što industrija s multimilionskim zaleđem može.
Svako ko provede miran život s dnevnim rutinama od jutarnje kafice, radnog rana na dnevnom poslu, pivca posle ručka i slobodnim vikendom, barem se je jednom zapitao šta bi bilo da je sad u Brazilu, u petak u Australiji, u subotu u Južnoafričkoj Republici, a u nedelju u Velikoj Britaniji. Bilo bi genijalno, ali samo ako bi na te destinacije stizali uz zapovest: "Energize" i" Beam me up Scotty". Na žalost, za sad je takva tehnologija moguća samo u serijalu Star Trek, a čak i s privatnim avionima putovanja između navedenih destinacija traju minimalno 20 sati svaki. Jeste li putovali ikad transkontinentalnim letom od 20 sati u komadu? Naporno je!
Bez obzira koliko je putovanje avionom prijatnije nego putovanje rikšom na istim rutama, ono nije Bogom dano ljudima i nije se lako navići na prolazak kroz vremenske zone, putovanje brzinom od 988 km/h i visini od 13.100 metara. Nakon putovanja nakon kojeg više ne znate šta bi učinili sami sa sobom, sedate u auto, dolazite u hotel, obavite brzo tuširanje, pokušate da jedete na brzinu, sedate u auto i odlazite na klupsku ili festivalsku svirku.
Pre svirke sledi kratka konferencija za medije, pitanja koja ste čuli već toliko puta da vam se čini da ste kao Bill Murray zarobljeni u filmu "Beskonačni dan". Nakon svirke sedate u auto, dolazite u hotel, ležite u krevetu nekoliko sati i pokušavate hvatati san. Nakon kratke borbe predajete se, uzimate tabletu za spavanje i počnete spavati, no ubrzo čistačice počinju s čišćenjima ostalih soba, jer su gosti "normalnog bioritma" već na doručku.
Paralizovani hemikalijama ne možete da mrdnete, a najrađe bi poslali spremačice u rodno mesto, samo da prestanu s bukom. A onda zvoni telefon s naručenim buđenjem i ustajanje je neizbežno. Kafa nije dovoljno jaka da stvori pozitivno raspoloženje, ali je dovoljno jaka da stvori fluidne probavne smetnje.
Zamislite turneju od takvih 200 dana u godini, pa zatim isto sledeće godine, pa opet sledeće godine. To je turneja koja prerasta u način života, način života kakav je živeo Tim Bergling.
Svako ko je ikad stao za DJ pult razmišljao je o tome kako to izgleda kad si DJ zvezda, no video je samo fenomenalnu festivalsku produkciju, prekrasne žene, lepu odeću, muziku i lažnu ljubav koja okružuje DJ zvezdu.
Ne znam kako je Tim zamišljao uspeh, ali bio je premlad da može sam zaključiti kakav ugovor s industrijom potpisuje. Istina da je svojevoljno potpisao "ugovor s đavolom" i da mu najverovatnije niko nije stavio pištolj na slepoočnicu terajući ga da krene na put bez povratka.
Potpisao je ugovor s industrijom koja ga je pretvorila u roba, a zaštitila je svoje interese koristeći ime Avicii umesto ime klinca kojeg uprkos svetskoj slavi nije niko prepoznao, osim njegove stvarne porodice i stvarnih prijatelja.
Lično poznajem voditelje hrvatskih klubova u kojima je nastupao Tim, a koji su mi pričali o tome da Bergling nije odgovarao na jednostavna pitanja kao što je: "Šta piješ?", ili "Kako ti se sviđa klub?", nego je za njega to činio njegov menedžer. Tim je bio zarobljenik ugovora s korporacijom koja mu nije dozvoljavala da odlučuje o brendu bez uprave brenda.
I na kraju krajeva, šta se to mene tiče? Nije da se Avicii ikad puštao u sklopu ciklusa Astralis - Institucija, nije da mi je lično ikad nešto predstavljala muzika za koju su mediji tvrdili da ju je pisao Bergling. Iako ne mogu shvatiti kad bi on to stigao da komponuje, budući da je nastupao i putovao non-stop.
Tiče me se, jer pre svega cenim život i bez obzira na to što nisam znao Tima i žalim što nije proživeo život vredan življenja, već ropstvo. Tiče me se jer je i on bio deo DJ scene kojoj i ja pripadam, a gadi mi se da je neko od nas koji stojimo za pultom postao žrtveno jagnje.
U svojim korenima ideja DJ-a je bila ideja čoveka iz ekipe koji je stao za gramofone. Ideja DJ-a nije bila ideja rock zvezde, nego je upravo kontrirala tom stavu. DJ je onaj koji je pristupačan, koji nije u VIP delu, koji ima vremena i volje da pleše s publikom i istinski uživa u muzici. Međutim, od kad su se velike korporacije uključile u DJ scenu, učinile su sve da nove generacije rastu s hibridnim, veštački stvorenim DJ zvezdama koje su preko noći na listama najboljih. To nije samo priča na EDM sceni, već na Techno, House i Tech House sceni takođe.
Tiče me se, a tiče se i Vas. Postoje ljudi koji su u vašem komšiluku prisutni oduvek, ljudi koji rade na sceni decenijama i razvijaju je organski s ljubavlju i strpljenjem, a ne s milijardama i marketing menadžerima.
Ljudi koji su LJUDI, a ne BRENDOVI, stvarni umetnici, a ne pravni entiteti. Podržite njih, a ne produkte multimilionske industrije i možda ćete spasiti živote jednog budućeg Tima, kad industrija vidi da im se investicije ne isplate.
Neka ulažu svoj novac u nešto drugo, a ne u eksploataciju ljudi koji su čak i nakon završene karijere toliko uništeni da ne mogu živeti.
Nemojte podržavati posmrtne albume, kupovati zvanične majice s natpisima RIP Avicii i odlaziti na premijere filma o fiktivnom životu umetnika kad se on pojavi, jer tako podržavate upravo industriju koja je mladog čoveka po imenu Tim Bergling pretvorila u roba i stvorila mu zdravstvene probleme koji su rezultirali njegovom preranom smrću.
Umesto toga podržite lokalne talente i LJUDE, a ne industrijske krilatice zvezdanih statusa.
Sve najbolje!
Podsetimo, Avicii je pronađen mrtav 20. aprila u Muskatu, glavnom gradu Omana. Imao je samo 28 godina.
(B.B.)