KONCERT ZA PAMĆENJE: Ženska strana Bajaginog jastuka oduševila Zvezdara teatar! (FOTO)
Tokom fenomenalnog, dvočasovnog spektakla , između ostalih, Bilja Krstić je otpevala "442", Ana Sofrenović "Zažmuri", a za sam kraj se i Bajagić pojavio na sceni
Treći "Bunt" festival završen je u ponedeljak 9. novembra u prepunom "Zvezdara teatru" koncertom "Sa ženske strane jastuka", gde su sjajne dame poput Amire Medunjanin, Bilje Krstić, Ane Sofrenović i drugih na blistav i nadasve originalan način, uz pratnju fantastičnih muzičara, izvele svoje verzije neprolaznih pesama Momčila Bajagića Bajage.
Događaj je imao humanitarni karakter, Sva sredstva od prodatih karata biće iskorišćena za kupovinu pijanina studentu Beogradske akademije Ivanu Bašiću, dobitniku nekoliko međunarodnih nagrada koji nema svoj insrtument za vežbanje.
Veče za pamćenje otvorio je hor Saveza autističara Srbije, izvodeći "Male slonove". Voditeljka Ivana Zarić, koja je prepoznatljivim šarmom takođe dala veliki doprinos divnoj večeri, najavila je zatim Dečji hor RTS-a koji je izveo "Muziku na struju".
Pravu čaroliju su, zatim, priredili violinistkinja Mila Smiljković i, za klavirom, svestrani muzičar Željko Savić koji je, svojevremeno, tesno sarađivao, između ostalih, i sa "Ribljom čorbom" i "Bijelim dugmetom", a ove večeri je svirački obojio većinu pesama. Njih dvoje su izveli spektakularnu, instrumentalnu verziju neprolazne balade "Kad hodaš", koju je Bajaga kompletno autorski napisao za "Čorbu", a zatim nastavio da svira sa "Instruktorima".
Čast da se, kao pobednica konkiursa na Bajaginom sajtu, pojavi na sceni, imala je Aleksandra Đokić iz Loznice. To što je prvi put na velikoj bini, u Beogradu, nije je sprečilo da, sa gitarom, izvede prelepu verziju balade "Ako treba da je kraj", i sa ženske strane donese "potvrdu" da je to, bez sumnje, jedna od najlepših Momčilovih pesama, makar u poslednjih petnaestak godina, ako ne i u celoj karijeri.
Jelena Žugić se potrudila ne samo da pesmu "Iza nas" prevede na portugalski, već je njena fado verzija predstavljala i najveći odmak od originala, u celom repertoaru. Kvintet "Luz Azul", posvećen brazilskoj muzici, sasvim logično se nadovezao, a njihov odabir bila je pesma čiji naslov je poslužio i kao osnova za naziv koncerta – "Sa druge strane jastuka".
Vanja Milačić iskoristila je sav svoj glumački dar da, recitujući, pokaže kakva je poezija Bajagićev "Grad", a sasvim drugačiju atmosferu doneli su mecosopran Iva Profaca i duvački sastav, interpretirajući na poprilično "otkačen" način "Limene trube".
Ženski tamburaški orkestar "La Banda" je, svirajući "A ti se nećeš vratiti" bio, očekivano, bliži verziji Zvonka Bogdana nego Bajagićevoj i Saše Lošića, dok su se KUD „Isa Beg“ (Novi Pazar) i bend „Orjent Ekspres“ opredelili za "Ružu vetrova". Na nepravedno zaboravljenu "Golubicu", raskošnu baladu sa miroljubivom porukom koja zatvara album "Muzika na struju", podsetili su nas gospel hor i Iva Ikon.
Sastav "Yoga Is Music" približava hitove sa ovog podneblja tradicionalnoj duhovnoj vedskoj muzici. Marina, Dijana i Dragana su uz sarod, harmonijum, mridangu, karatali i dvovratnu gitaru doneli "Plavi safir" uz efektan začin na kraju koji su prepoznali samo pravi zaljubljenici u Bajaginu muziku – citat iz malo poznate pesme "Januar" koja se pojavila isključivo na slovenačkom izdanju "Neizbrisano".
Ana Sofrenović je sama na sceni na posebno emotivan način otpevala "Zažmuri", a Bilja Krstić je, sa "Bistrikom", podsetila na pop dane svoje karijere pevajući "442". Pored aplauza, dobila je i čestitke za – 60. rođendan. Leni Kovačević, koja se već iskazala obrađujući Bajagu, sasvim je mesto u ovom društvu, a "Dobro jutro, džezeri" – nešto što smo od nje i očekivali.
Amira Medunjanin, dama koja vas neverovatnim spektrom emocija začas "uzme pod svoje", odabrala je da, uz svog saradnika Ante Gela i gudački kvartet "Intermeco", otpeva nešto najlepše što je Bajaga napisao za Zdravka Čolića – "Tvoje oči". Divna Ljubojević, potpuno u skladu sa imenom, donela je divnu verziju jedne od najemotivnijih Bajagičevih pesama – "Od kada tebe volim".
Bilo je jasno da ovakav koncert mora da ima upečatljiv, grandiozan kraj. Na sceni se pojavio i sam Bajaga, i to sa sopranom Katarinom Jovanović, i - Ivanom Bašićem za koga se koncert i svirao. Pridružili su im se i svi ostali učesnici u "Buđenju ranog proleća". Pesma koju "Bajaga i Instruktori" gotovo nikad uživo ne izvode bila je "višnja na torti" i pravi izbor sa kraj spektakla koji je potrajao više od dva sata.
Koncert "Sa ženske strane jastuka", koliko god da je mirisao na nešto jako dobro, prevazišao je sva očekivanja i, na malo drugačiji način, pokazao svu veličinu autorskog opusa Momčila Bajagića.
(Milan Ćunković)