Izvršni direktor Ferrarija otkrio deepfake prevaru koristeći jednostavan trik
Jedan od izvršnih direktora Ferrarija primio je niz poruka koje su izgledale kao da dolaze od Vinje
Ferrari se nedavno suočio sa pokušajem prevare korišćenjem napredne deepfake tehnologije, ali zahvaljujući pažljivosti izvršnog direktora, prevara je osujećena. Benedeto Vinja, izvršni direktor Ferrarija, postao je predmet prevaranata koji su pokušali da ga imitiraju putem WhatsApp poruka.
Jedan od izvršnih direktora Ferrarija primio je niz poruka koje su izgledale kao da dolaze od Vinje. U porukama se pominjala velika akvizicija i zahtevala se hitna pomoć i potpuna diskrecija. Međutim, poruke nisu dolazile sa uobičajenog broja, a ni profilna slika nije odgovarala uobičajenoj.
Kako je razgovor napredovao, izvršni direktor je postao sumnjičav. Da bi proverio identitet pošiljaoca, postavio je pitanje na koje bi samo pravi Vinja znao odgovor - naziv knjige koju je nedavno preporučio. Kada prevarant nije mogao da odgovori, poziv je naglo prekinut, piše Fortune.
Ferrari je odmah pokrenuo internu istragu, ali kompanija nije želela da komentariše ovaj događaj. Ovaj incident je samo jedan u nizu pokušaja korišćenja deepfake tehnologije za prevaru visokoprofilnih izvršnih direktora.
Upotreba deepfake tehnologije za prevaru postaje sve veći problem. Prethodno ove godine, Mark Rid, izvršni direktor WPP-a, bio je meta slične prevare putem Teams poziva.
Stručnjaci za sajber bezbednost, poput Rejčel Tobak, izvršne direktorke kompanije SocialProof Security, upozoravaju na sve veći broj pokušaja prevara korišćenjem veštačke inteligencije za imitaciju glasova. Dok su ove generativne AI alatke sposobne da kreiraju uverljive slike, video snimke i audio zapise, još uvek nisu dovoljno precizne da bi izazvale široko rasprostranjenu prevaru.
Ipak, neke kompanije su već postale žrtve prevaranata. Početkom ove godine, jedna multinacionalna kompanija izgubila je 26 miliona dolara nakon što su prevaranti pomoću deepfake tehnologije prevarili zaposlene u Hong Kongu.
Kompanije kao što je CyberArk već obučavaju svoje rukovodioce kako da prepoznaju kada su meta prevara putem botova. Stručnjaci veruju da je samo pitanje vremena kada će alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji postati izuzetno precizni.
(Telegraf.rs)