Čovek je još pre 15 godina pobedio kompjuter, sada mu ovaj uzvraća istom merom

Tim istraživača je razvio šahovski "endžin" zasnovan na veštačkoj inteligenciji (AI) koji ne namerava da nas pobeđuje kao robot - već pokušava da igra kao čovek

Foto: Pixabay

Ljudi već dugo nisu istinski konkurenti veštačkoj inteligenciji u šahu. Prošlo je 15 godina otkako je čovek pobedio računar na šahovskom turniru.

Međutim, tim istraživača je razvio šahovski "endžin" zasnovan na veštačkoj inteligenciji (AI) koji ne namerava da nas pobeđuje kao robot - već pokušava da igra kao čovek.

"Maia engine" ne mora nužno da odigra najbolji mogući potez. Umesto toga, on pokušava da ponovi ono što bi čovek uradio. AI je nastao kao rezultat rada u koautorstvu istraživača sa Univerziteta Kornel, Univerziteta u Torontu i kompanije Microsoft, piše Engadget.

Istraživači su, za razvoj Maie, koristili sistem otvorenog koda Leela, koji je zasniva na AlphaZero-u, britanske kompanije DeepMind. Oni su taj kompjuterski model uveli u pojedinačne poteze šahista iz miliona šahovskih partija dostupnih na mreži, a tako da im pobeda nije jedini cilj.

Zauzimanje ovog pristupa omogućilo je istraživačima da podese Maiu za različite nivoe veština. Obučili su više verzija AI-ja na različitim nivoima veština. Dizajnirali su devet botova za igranje sa ljudima koji imaju rejting između 1.100 i 1.900. Drugim rečima, više igrača različitih nivoa, od početnika do jakih amatera, prenosi PC Press.

Istraživači su u decembru učinili Maiu dostupnom na šahovskom sajtu Lichess.org. Ljudi su odigrali više od 40.000 partija protiv nje tokom prve nedelje.

Istraživači su otkrili da se Maia više od polovine vremena poklapala sa ljudskim potezima na svakom nivou veštine, a preciznost se povećavala kako se nivo veština povećavao. Sistem je mogao da nauči kakve greške igrači prave na različitim nivoima veština i da prepozna nivo veština na kojem ljudi prestaju da prave te greške.

(Telegraf.rs)