Uticaj korone na internet poslovanje

Činjenica je da je pandemija Covid 19 obeležila 2020. godinu. Uticala je na sve, od naše socijalne kulture, načina na koji brinemo o sebi i svojim porodicama, ali i na kulturu poslovanja

Foto: Unsplash

Koliko je korona uticala na promenu u ponašanju potrošača i na koji način bi biznisi trebalo da se ponašaju kako bi pratili korak sa ovim promena, razgovarali smo sa Slavkom Pejovićem, direktorom marketing agencije Web Business Solutions:

Kako je korona uticala na internet poslovanje?

Pre svega, niko nije mogao da predvidi ono što se dogodilo. Prva reakcija na Covid nesumnjivo je bio strah od nepoznatog i to u svim aspektima. Sa stanovišta potrošača taj strah je prerastao u potpuno racionalizovanje potrošnje i fokus na kupovinu osnovnih roba i usluga, dok je većina biznisa odlučila da se takođe primiri i da sačeka šta će dalje da usledi. Nakon završetka prvog talasa i shvatanja da je vreme da naučimo da živimo u svetu sa koronom, oni biznisi koji su uložili resuse u razvoj online poslovanja su najbolje prošli, jer je usledila faza intezivnije kupovine, ali sa većim akcentom na online kupovinu. Ono što je posebno značajno jeste da su mnogi potrošači koji su ranije izbegavali online prodavnice, sada potpuno prevazišli sve predrasude koje su imali o njima, a ti potrošači će nastaviti da kupuju i nakon što pandemija proće.

Da li je bolje da biznisi ulažu u izradu internet prodavnice ili klasične?

Očigledno je da oba tipa prodavnica imaju svoje prednosti i nedostatke. Međutim, sa razvojem tehnologije i svetom u kome živimo, pogotovo u situaciji kada je usled Covida 19 zabeležen drastičan prelaz na online kupovinu kod potrošača, ima više smisla pokretati e-trgovinu, a ne tradicionalnu.

Foto: Shutterstock

Izrada internet prodavnice donosi mnogo više koristi, jednostavnija je i jeftinija za primenu. Svakog dana raste i jedno i drugo - i potražnja i ponuda u e comerce niši. Internet prodavnica je  dostupna 24 sata na dan, 7 dana u nedelji. Kupac može da odluči kada da uđe u vašu prodavnicu i to bez obzira gde se nalazi.

I zato, da sam na mestu biznisa koji mora da se odluči za isključivo jednu opciju, uložio bih u izradu internet prodavnice.

Šta je potrebno za jednu solidnu internet prodavnicu?

Da bi jedna internet prodavnica ostvarila svoj pun potencijal, potrebno je da se ispuni čitav niz faktora. Sam proces je znatno zahtevniji nego kada se pristupa izradi klasičnog prezentacionog sajta. Potrebno je osmisliti strukturu koja će podržavati jednostavnost koja je obavezan faktor sa stanovišta potencijalnog kupca, ali i pozadinsku strukturu u smislu administracije i koda koji garantuje mogućnost lakog ažuriranja i kasnije nadogradnje, ali i solidnu bazu za SEO proces.

Zašto je optimizacija toliko bitna?

Bez optimizacije sajta nema organske posete, a to znači da vam je neophodno konstantno ulaganje u Adwords kampanje čiji efekti traju onoliko dugo dok traje ulaganje. Za razliku od Adwords-a, efekti optimizacije su trajni. Angažovanjem SEO eksperta još tokom izrade sajta ćete osigurati da taj sajt bude pregledniji i bolje strukturiran jer je to takođe spada u posao SEO experta. Osim toga, dokazano je da korisnici poklanjaju više poverenja i znatno veći broj konverzija se dobija na onim sajtovima koji se nalaze u vrhu pretrage za relevantne ključne reči. Drugim rečima, ulaganje u izradu internet prodavnice koje je pritom dobro optimizovana je jedno od najboljih ulaganja koji bi svaki ozbiljan biznis danas morao da priušti.

(Telegraf.rs/PR)