Domaći tiktoker objašnjava: Nije samo zabava, ova mreža gradi samopouzdanje i razvija kreativnost

Društvena mreža TikTok dobija sve više na popularnosti, najviše zahvaljujući viralim „čelendžima“ koji ostalim korisnicima svakodnevno postavljaju poznate ličnosti. Ipak, snagu ove mlade mreže oslikava i činjenica da stvara sopstvene superzvezde koje su potpuno nepoznate na drugim mrežama i nisu nužno pevači, glumci, plesači…

Foto: Instagram/lepojevicvoja

Jedan od njih je i domaći tiktoker Vojislav Lepojević, student Fakulteta organizacionih nauka, koji je za samo nekoliko meseci napravio sopstvenu TikTok zajednicu od preko 72.000 pratilaca. Kako kaže, ključ je biti otvoren, provokativan, ali i originalan i kreativan.

  • Šta motiviše mlade da budu na TikToku?

TikTok je, po mom mišljenju, platforma stvorena za one koji žele da pokažu svoju kreativnost drugima. Takođe, super motivacija je to što ne morate da budete već „poznati“ da biste došli do uspeha na mreži koja je relativno nova.  Dovoljno je da posedujete nove i originalne ideje.

  • Ti si pre TikToka bio na Instagramu. Kakvo je tvoje iskustvo sa tom mrežom?

Instagram je nezamenljiva društvena mreža, ali meni je TikTok mnogo zabavniji. To su dve apsolutno različite platforme jer se jedna bazira na fotografijama, a druga na video snimcima. Ljude bolje upoznajemo kroz video nego kroz fotografiju. TikTok mi je zabavniji zato što mi je prirodniji.

  • Veoma brzo si došao do velikog broja pratilaca. Kako objašnjavaš to?

Prva dva meseca sam se trudio da snimam vizuelno lepe video snimke, ali kroz takve snimke gde je poenta da se smeškam i „otvaram usta“ uz muziku, ljudi ne mogu da me upoznaju. Onog momenta kada sam odlučio da pričam „sa kamerom“ i otkrivam ljudima šta se dešava u mom životu, tada se dogodio nagli porast.

  • Šta razlikuje tiktokere u odnosu na ostale?

Mi smo neka posebna grupacija i sami se među sobom dosta razlikujemo. Ja ne znam dve osobe koje snimaju na isti način, ali svakako ono što nas razlikuje od ostalih korisnika drugih društvenih mreža je cilj da budemo drugačiji i posebni, jer to uvek na kraju izazove pažnju.

  • Šta misliš o tendenciji opasnih čelindža/izazova?

Nisam to pratio previše. Ono što sam primetio jeste da se i sami korisnici mreže bune protiv takvih trendova i ponekad kritikuju one koji učestvuju u istim. Mnogo mladih ljudi je na ovoj mreži i nikako ne podržavam da se bilo ko dovodi u opasnost zbog nekog čelindža.

Vojislav kaže da je najveće ime Tik Toka u balkanskim okvirima, model i tekvondistkinja, Beograđanka Sara Damjanović, poznata kao Sara TKD. Ona ima preko 1,7 miliona pratilaca, a brojke za inostrane influensere znaju da budu neuporedivo veće. Plesačica Čarli Damelo ima preko 80 miliona pratilaca, dok Vojislav kaže da je njegov favorit ipak Adison Re sa nešto manje pratilaca, 56 miliona.

Ipak, popularni domaći tiktoker koji je na ovoj mreži pod imenom Voja King kaže da ovo nije samo mreža gde mladi ljudi mogu da se zabave, već i da steknu neke veštine i nauče nešto novo.

Kada je reč o edukativnosti TikToka, podstiče nas da budemo kreativni i uči na koji način da razvijamo svoju kreativnost. Ljudi su zbog aplikacije masovno naučili da plešu, da budu slobodniji, iskreniji i otvoreniji kada je reč o snimanju, javnom nastupu, odnosno ponašanju pred kamerom“, kaže Vojislav i dodaje:

„Samopouzdanje sam imao ranije, ali nakon što sam krenuo da pričam i da delim svoj život na ovoj društvenoj mreži rekao sam sebi – u redu, svi su me prihvatili takvog kakav jesam, što znači da nema potrebe da se foliram i da se plašim da li ću biti prihvaćen ukoliko budem skroz prirodan.“

(Telegraf.rs)