Evo zašto je poslednja epizoda Igre prestola bila toliko mračna i negledljiva
Od prvih kadrova "najduže noći" bilo je jasno da će u pitanju biti "mračna" epizoda
Jučerašnja epizoda Igre prestola po mnogima je bila epska kuiminacija serijala u kojoj gotovo da ništanisu mogli da vide zbog mračnih snimaka.
Ipak, za to postoji nekoliko razloga.
Od prvih kadrova "najduže noći" bilo je jasno da će u pitanju biti "mračna" epizoda.
Vojska mrtvih protiv vojske živih u mraku.
Tematski i kinematografski, ovo je bio savršen izbor. Ali tehnički gledano, smeštanje bitke u noć i maglu je gotovo najgori mogući scenario za strimovanje na televizoru.
Evo i zašto
Faktor kompresije
Video mora da bude kompresovan kak obi efiksano mogao da bude poslat preko interneta.
Master video koji je HBO sakupio iz snimaka, specijalnih efekata i boja bio bi ogroman i merio bi se stotinama gigabajta, ako ne i terabajta.
To je zato što masteri moraju da sadrže informacije o svakom pikselu u svakom frejmu videa, bez izuzetaka.
A vrlo malo ljudi na svetu ima dovoljno jaku konekciju koja bi mogla da povuče master.
A kako velii fajl postaje mali?
Kompresija.
A kompresija na poseban način tretira boju i osvetljenje. Drugim rečima, ako je snimak veoma taman, onda ne može da prikaže boju kako treba.
A ovi sistemi kompresije i dekompresije potpadaju pod sistem koji se zove "codec".
Boja zime
Codec ima prilično ograničen "rečnik" boja, iako su njegove reči brojevi bita koje može da koristi kako bi opisao piksel.
I zbog toga postoji ograničeni broj gradacija boje i osvetljenja koje može da prikaže.
Od veoma tamne sive do malo svetlije sive, codec možda može da izabere 5 nijansi između.
To je savršeno u redu ako se radi o delu haljine u uglu ekrana.
Ali šta kada je cela slika ograničena na mali izbor senki?
Onda dobijamo ono što je većina gledala sinoć.
Cela epizoda odvijala se u noći, što je otprilike uklonilo 3/4 kombinacija svetlo-boja codeca. U pitanju zaista nije bila šarena epizoda.
Stvari ne bi bile ovako loše da je pozadina bila crna, a ljudi dobro osvetljeni kako bi se izdvajali. Ali nisu.
Poslednja slamka u crnilu svakako je bila magla.
Zbog toga je osvetljenje pozadine bilo dovoljno visoko da je codec morao da ga predstavlja jednom od šačice tamon sivih nijansi, a suptilno kretanje magle na kraju je ispalo kao potpuni nered jer je kompresija konstantno pokušavala da pronađe najbolju nijansu za grupu piksela.
Prosto posvetljivanje slike nije moglo da popravi stvari - jer su detalji već bili sabijeni u uzak izbor vrednosti - samo bismo dobili prikaz koji nikada ne postaje potpuno crn, već samo izgleda isprano.
Nema sumnje da je ova epizoda u sobama za montažu izgledala spektakularno, ali rezultat na našim televizorima je bio nešto potpuno suprotno.
VIDEO - Poslednja sezona serije "Igre prestola": Fanovi na setu pustili krv
(Telegraf.rs)