Evo kako tačno i od čega Apple, Facebook, Amazon, Google i Microsoft zarađuju novac
Iako sve ove kompanije imaju ogromne prihode, načini na kojih dolaze do njih su potpuno drugačiji
Pet najvećih tehnoloških kompanija na svetu svake godine ostvare oko 800 milijardi dolara prihoda svake godine, i zbog toga su veće od ekonomije nekih svetskih država.
Međutim, kako sve te kompanije zaista prave sav taj silni novac?
Hajde da pogledamo:
Apple ( prihod u 2018. godini - 265.6 milijardi dolara)
- Apple generiše zapanjujućih 62.8 odsto svojih prihoda od iPhonea
- iPad i Mac kompjuteri čine 7.1 i 9.6 odsto prihoda
- Svi drugi proizvodi i servisi, uključujući tu Apple TV, Apple Watch, Beats proizvodi, Apple Pay - čine 20.6 odsto prihoda
Amazon (prihod u 2018. godini - 232.9 milijardi dolara)
- Amazon najveće prihode ostvaruje u svojim onlajn prodavnicama (52.8%), kao i od trećih strana koje ga koriste za prodaju (18.4%)
- Segment sa najvećim rastom trenutno predstavlja oflajn prodaja u fizičkim prodavnicama
- Oflajn prodaja generiše 17.1 milijarde dolara i generiše rast od 197% iz godine u godinu
- Amazon Web Services je poznat kao najprofitabilniji Amazonov segment i čini 11 odsto prihoda
- Kompanijin "druge stvari" segment je takođe u porastu i najvećim delom ga čini prodaja oglasnog prostora
Microsoft (prihod u 2018. godini - 110.4 milijarde dolara)
- Microsoft ima najraširenije i najraznolikije izvore zarade od svih tehnoloških giganata
- Microsoft ima 9 različitih segmenata koji čine 5 ili više odsto zarade
- Najveća tri izvora zarade su "Office products and cloud services" (25.7%), "Server products and cloud services" (23.7%) i Windows (17.7%)
Sledeći tehnološki gigant vama lično ništa ne naplaćuju, ali onda se postavlja pitanje - kako su toliko vredni?
Vi ste proizvod
Alphabet i Facebook generiši milijarde dolara prihoda, ali taj novac ne uzimaju od vas, već od oglašivača koji plaćaju za vaše podatke koje im ostavljate.
Alphabet (prihod u 2018. godini - 136.8 milijardi dolara)
- Pored toga što iza imena stoji više kompanija (Google, YouTube, Google Maps, Google Ads...), oglasi generišu 85 odsto prihoda
- Drugi Google proizvodi i servisi kao što su Google Play ili Google Pixel telefon, pomažu da se generiše 14.5 odsto ukupnih prihoda
- Svi ostali poslovi čine 0.4 odsto prihoda
Facebook (prihod u 2018. godini - 136.8 milijardi dolara)
- Facebook generiše gotovo sve svoje prihode isključivo od oglasa, 98.5 odsto
- Ostalih 1.5% čine drugi izvori prihoda
(Telegraf.rs)