Oni koji proveravaju poslovni mail kada nisu na poslu više su depresivni i anksiozni

Radni uslovi mnogo utiču na to kako ćete se osećati kada odete sa posla kući

Očekivanje od radnika da pregleda poslovni email nakon radnog vremena uzrokuje anksioznost, navedeno je u studiji koju je uradila kompanija Virginia Tech.

Šta se sve može dogoditi vašem telu kada zapalite suv lovorov list?

Ispitano je 108 zaposlenih koji rade najmanje 30 sati nedeljno, 135 radnika na višim pozicijama i 105 menadžera. Neki od njih su kazali kako pregledaju email u rasponu od svakih nekoliko minuta do svakih sat vremena zbog čega imaju veći nivo anksioznosti, što opet dovodi od konflikta s partnerima. S druge strane, zaposleni koji ne proveravaju email nakon posla su mnogo više zadovoljni.

Profesor Vilijam Beker, koautor studije ih je pitao "Podcenjujemo li učinak koji imamo na naše supružnike?". Oba partnera su kazala kako imaju zdravstvene probleme zbog povećane anksioznosti, poveznice između hroničnog stresa i lošeg fizičkog i mentalnog stanja.

- Anksioznost se može manifestovati na različite načine među kojima su gubitak apetita, koncetracije, fokusa i smanjenjem kvaliteta sna. Zbog toga su ljudi manje produktivni na poslu, ali u porodičnom životu, rekla je doktorka Lama Baci, članica Američke psihijatrijske asocijacije.

Studija dolazi nekoliko meseci nakon što je većnik u Njujorku Rafael Espinal predstavio zakon "Pravo na diskonektovanje" koji je prvi ovakve vrste u SAD-u, a nakon što ga je usvojila Francuska. On omogućava radnicima u privatnom sektoru u New Yorku da ne odgovaraju odmah na emailove.

- Kada izgubimo liniju između posla i privatnih života? Lično sam osetio učinke izgaranja i shvatio da se ovde dešava mnogo veći problem", rekao je Espinal.

Tim koji je radio studiju predložio je nekoliko metoda zaposlenima kako bi smanjili negativne efekte: pronađite način da se nosite s očekivanjima poslodavaca u odgovaranju na email posle radnog vremena i pomoći zaposlenima da smanje anksioznost! Beker se nada da će studija ohrabriti lidere da budu proaktivni i imati jasna pravila kojima se zaposlenima omogućava da se posvete svojim privatnim životima .

- Kvalitet naše veze je itekako bitan, treba biti pažljivi i prisutan. Isključite telefon, odložite ga i posvetite se vašem stvarnom životu, poručio je Beker.

(Telegraf.rs/klix.ba)