Apple kupuje Shazam: Zajedno su spremili lukav plan kako da pobede Spotify
Shazam je kompanija osnovana u Velikoj Britaniji 1999. godine, a korisnicima omogućava prepoznavanje i kupovinu muzike putem pametnih telefona ili računara na temelju isečka muzičkog zapisa
Američki tehnološki div Apple dogovorio je kupovinu aplikacije za prepoznavanje muzike Shazam za oko 400 miliona dolara, javlja Bloomberg.
iPhone X lošije rangiran od Osmice: Za to postoji nekoliko dobrih razloga!
Shazam je kompanija osnovana u Velikoj Britaniji 1999. godine, a korisnicima omogućava prepoznavanje i kupovinu muzike putem pametnih telefona ili računara na temelju isečka muzičkog zapisa. U britanskoj kompaniji tvrde da imaju više od 100 miliona korisnika mesečno, a većinu prihoda ostvaruju od provizija plaćenih na osnovu narudžbina prosleđenih Appleo-vom iTunes-u.
Ako sporazum bude potvrđen, Shazam će postati najnovija u nizu britanskih tehnoloških kompanija koje su u poslednje vreme kupile veće kompanije, primećuje BBC. Uticajni internet portal Music Business Worldwide istakao je da je navodna cena transakcije znatno niža od procenjene vrednosti Shazama od jedne milijarde dolara tokom prikupljanja kapitala u 2015. godini.
Bloomberg pak javlja da je transakcija vredna oko 400 miliona dolara , pozivajući se na izvor upoznat s dogovorom. To će biti jedno od najskupljih preuzimanja koje je Apple ikad izvršio. Sticanjem Shazama Apple bi zapravo rešio pitanje posrednika i uštedeo na provizijama.
Međtuim, to bi moglo da našteti njegovoj konkurenciji, budući da Shazam više neće upućivati ljude na konkurente u tom području Spotify i Google Play Music.
Sporazum bi takođe pomogao Apple Musicu da stekne prednost pred Spotify-jem, olakšavajući korisnicima pronalaženje pesama i njihovo dodavanje na svoju muzičku listu. Trenutno Spotify ima 60 miliona korisnika širom sveta, a Apple Music samo 27 miliona, napominje BBC.
(Telegraf.rs / Hina)