Društvene mreže manipulišu ljudima i razdvajaju ih: Moćna izjava direktora Apple-a
- Ne verujem da su oglasi koje postavljaju strane vlade veliki problem. Mislim da je to samo oko 0,1 posto problema - smatra Tim Kuk
I dok predstavnici Facebooka, Twitter i Google-a odgovaraju na pitanja o ruskim oglasima pred američkim Kongresom, o ovom problemu oglasio se i Tim Kuk, generalni direktor kompanije Apple. On smatra da uticaj ruskih oglasa na predsedničke izbore u Americi nije najveći problem društvenih mreža.
- Ne verujem da su oglasi koje postavljaju strane vlade veliki problem. Mislim da je to samo oko 0,1 posto problema - smatra Kuk.
Dokumenti koji su objavljeni ove nedelje pokazali su kako je oglase iz ruskih kampanja videlo 126 miliona korisnika Facebooka, a u sklopu kampanje objavljeni su i brojni tvitovi i oko hiljadu video-zapisa na YouTubeu.
Prema mišljenju izvršnog direktora Apple-a, od ovakvih oglasa je mnogo opasniji način na koji društvene mreže i njihove kompanije mogu da manipulišu ljudima i razdvajaju ih, te je još jednom upozorio i na veliki uticaj lažnih vesti koje se šire internetom, tj. društvenim mrežama i koje utiču na razmišljanje ljudi.
Ipak, veruje kako su kompanije s vremenom puno naučile te će verovatno još puno toga naučiti tokom saslušanja u Kongresu. Zanimljivo, rekao je kako "tehnologija sama po sebi ne želi da bude dobra, ne želi da bude ništa" te je na onima koji razvijaju tehnologiju, kao i na korisnicima te tehnologije odgovornost da je iskoriste u dobre i pozitivne svrhe.
U razgovoru s novinarima dotakao se i teme oporezivanja korporacija koje novac zarađuju poslovanjem i prodajom izvan granica SAD-a – te se kompanije, poput Applea, već oporezuju prema poreznim stopama zemalja u kojima posluju, a ako kapital želi da se prenese u SAD i investira, potrebno je platiti 40 posto poreza.
To je nazvao "ludošću" jer zbog toga kompanije ne donose novac u Ameriku i rekao je kako je to trebalo da se promeni odavno, ali i da nikad nije kasno.
(Telegraf.rs)