Suosnivač Facebooka otkriva kako mu je samo jedan razgovor sa Markom Zakerbergom na Harvardu odredio budućnost

On je bio deo uspešnog tima koji je viziju o Facebookuu pretvorio u stvarnost

Jedne kišne noći u martu 2004. godine, život suosnivača najpoznatije društvene mreže Facebook Krisa Hjudžsa promenio se posle razgovora sa cimerom Markom Zakerbergom.

Fejsbuk je zbog ovih objava banovao Slavorum, a oni su oštro uzvratili napadom na Cukerberga (FOTO)

Ovaj razgovor doneo mu je zaradu od jedne četvrtine milijarde dolara osam godina kasnije. On je jedan od četvorice realizatora Zakerbergovog projekta koji mu je pomogao da se nađe među najuspešnijim ljudima na svetu. Njemu je pošlo za rukom da se izdigne iznad srednje klase, a sada se zalaže za zaštitu prava na dohodak Amerikanaca koji rade na nisko plaćenim pozicijama.

- Tako male odluke i razgovori imaju veliki uticaj, poput onog koji smo imali Mark i ja nekoliko meseci nakon lansiranja Facebooka tokom šetnje, a bilo je reči o jednakosti, istakao je on ukazujući time na veliku razliku između bogatih i siromašnih.

Te noći, on je bio na svom poslu za koji je dobijao samo 10 dolara po satu. Razgovarao je tada sa Markom jer su upravo trebali da lansiraju Facebook van zidova Harvarda. Tada su raspravljali o njegovom delu vlasništva nad novom društvenom mrežom.

Kris je uzeo kišobran i našao se se Markom ispred vrata biblioteke u kojoj je radio. Razgovor je morao da bude privatan i bez mešanja sastrane. Tražio je svojih 10 odsto prihoda, što mu se u to vreme učinilo preambicioznim. Mark mu je na to odgovorio da misli da on toliko ne zaslužuje jer njegov doprinos jeste veliki, ali ne toliko veliki.

-Daj mi onoliko koliko ti misliš da je fer. Znam da je jako teško izbalansirati sve nas, rekao je Kris Marku kada su se rastajali.

Nekoliko nedelja kasnije, Zakerberg mu je dao samo 2 odsto zarade što je najmanje nego što je dobio bilo koji drugi suosnivač. Iako tako mali, njegov procenat mu je doneo oko 500 miliona dolara zaradu kada je firma porasla u 2012. godini, piše Business Insider. Ono što je on poručio je da svi možemo da se zauzmemo za sebe i da danas dvadesetogodišnjaci imaju priliku da naprave kompanije poput Facebooka.

To je novina koju sa sobom donosi vreme u kome živimo.

(Telegraf.rs/M.K.)