Tajna skrivena iza malog "i" u iPhone – šta zapravo predstavlja simbol koji je promenio svet tehnologije
Možda svakodnevno koristite iPhone, ali da li ste se ikada zapitali odakle potiče ono malo "i" na početku imena? Ovaj naizgled beznačajni prefiks krije mnogo dublje značenje nego što većina korisnika zna, a predstavlja srž Apple-ove filozofije koja je transformisala način na koji doživljavamo tehnologiju.
Kada je 1998. godine Steve Džobs predstavio prvi "i" proizvod – iMac računar – malo ko je mogao da pretpostavi da će ovo slovo postati jedan od najprepoznatljivijih simbola u svetu tehnologije. "i" u iPhone i drugim Apple proizvodima primarno označava "internet", što je bila revolucionarna ideja u vreme kada je kućni internet tek počinjao da se širi.
Međutim, priča ne staje tu. Džobs je tokom svoje prezentacije otkrio da malo "i" zapravo ima višestruko značenje. Osim "interneta", ovo slovo simbolizuje još četiri ključne vrednosti: individual (pojedinac), instruct (podučavanje), inform (informisanje) i inspire (inspiracija). Svaki od ovih pojmova reflektuje Apple-ovu viziju uređaja koji nije samo tehnički gadžet, već personalizovani alat koji korisnika stavlja u centar digitalnog iskustva.
Od marketinškog trika do kulturnog fenomena – kako je "i" osvojilo svet
Ono što je počelo kao marketinški potez preraslo je u fenomen koji je promenio način na koji imenujemo tehnološke proizvode. Pre iPhone-a, tehnološke kompanije su se uglavnom fokusirale na tehničke karakteristike u imenovanju svojih proizvoda, često koristeći komplikovane brojeve i kodna imena.
Apple je, međutim, izabrao drugačiji put. Malo "i" postalo je simbol pristupačnosti i emotivne povezanosti sa tehnologijom. Umesto da naglašava gigabajte, procesore i druge tehničke specifikacije, Apple je stavio fokus na to šta korisnik može da postigne sa uređajem – da se poveže, izrazi i stvori.
Ken Segol, pisac koji je radio na originalnim Apple reklamnim kampanjama, objasnio je: "Imenovanje je bilo ključno. Nismo želeli da ljudi osećaju da moraju biti inženjeri da bi koristili naše proizvode. Malo 'i' je govorilo korisnicima 'ovo je za tebe'."
Zanimljivo je da se Apple u novijim proizvodima delimično udaljava od "i" prefiksa. Apple Watch, Apple TV i Apple Music ne koriste tradicionalno "i" imenovanje, što mnogi analitičari tumače kao postepeni prelazak na novi identitet brenda pod vođstvom Tima Kuka.
Kako je jedno slovo promenilo naše živote
Uticaj "i" prefiksa prevazilazi samo imenovanje proizvoda – on simbolizuje promenu u načinu na koji razmišljamo o tehnologiji. Pre iPhone-a, mobilni telefoni su bili prvenstveno alati za komunikaciju. Danas, pametni telefoni su postali produžetak našeg identiteta, način na koji se povezujemo sa svetom i izražavamo sebe.
Mali prefiks je takođe najavio eru u kojoj je tehnologija postala više lična i intuitivna. Umesto da se korisnici prilagođavaju tehnologiji, Apple je insistirao da se tehnologija prilagodi korisniku. Ovaj pristup je fundamentalno promenio način dizajniranja proizvoda i korisničkog iskustva u celoj industriji.
Sledeći put kada uzmete svoj iPhone, setite se da to malo "i" predstavlja mnogo više od prefiksa – ono simbolizuje čitavu filozofiju koja je promenila način na koji živimo, radimo i komuniciramo u digitalnom dobu.
(Telegraf.rs)