Kako Apple i Samsung pristupaju generativnoj veštačkoj inteligenciji na različite načine

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iako Samsung i Apple imaju različite pristupe, oba proizvođača suočavaju se sa izazovom da ubede korisnike u vrednost generativnih AI aplikacija

Foto: Tanjug/AP Photo/Lee Jin-man

Najveći proizvođači pametnih telefona, Apple i Samsung, imaju različite strategije za implementaciju generativne veštačke inteligencije (AI) u svoje uređaje.

Samsung se fokusira na brzo širenje korisničke baze za svoju Galaxy AI platformu, dok Apple nastoji da podstakne korisnike na kupovinu najnovijih modela iPhone uređaja kako bi koristili Apple Intelligence funkcije.

Na nedavnom Galaxy Unpacked događaju u Parizu, Samsung je predstavio nove sklopive telefone i promovisao svoju Galaxy AI platformu. Samsung planira da do kraja godine njegova AI tehnologija bude prisutna na oko 200 miliona uređaja, uključujući Galaxy S24, S23 i S22 modele, kao i tri generacije sklopivih telefona.

Cilj je da developeri kreiraju aplikacije za ovu platformu, što će dodatno privući korisnike.

Foto: Telegraf.rs

S druge strane, Apple je na WWDC događaju u junu najavio da će samo najnoviji modeli iPhone uređaja, kao što su iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max, imati pristup Apple Intelligence funkcijama. Apple se oslanja na to da će korisnici koji žele najnovije AI funkcije preći na novije uređaje, što će povećati prodaju iPhone-a.

Iako Samsung i Apple imaju različite pristupe, oba proizvođača suočavaju se sa izazovom da ubede korisnike u vrednost generativnih AI aplikacija. Stručnjaci smatraju da će većina kupovina novih telefona do 2025. godine biti planirane, a ne motivisane potrebom za AI funkcijama.

Foto: Screenshot Apple video

Samsung je već uspeo da pridobije korisnike sa svojom Galaxy AI platformom, koja uključuje nekoliko Google AI aplikacija. 77% korisnika Galaxy S24 modela koristi AI funkcije najmanje jednom nedeljno, a među najpopularnijima su Google-ova Circle to Search funkcija, prevođenje, transkripcija, sastavljanje teksta i uređivanje fotografija.

Bob O'Donel iz TECHnalysis Research ističe da Samsung želi da proširi svoju AI platformu na što više korisnika kako bi motivisao developere da kreiraju aplikacije. Apple, s druge strane, želi da odmah privuče korisnike na najnovije iPhone uređaje, očekujući porast prodaje.

Iako su rani rezultati Samsung-a impresivni, mnogi korisnici još uvek nisu potpuno svesni šta generativni AI može da ponudi. Ostaje da se vidi kako će Apple predstaviti svoju Apple Intelligence platformu na očekivanom događaju u septembru i kako će Samsung i Google nastaviti da razvijaju svoje AI ponude u narednim mesecima.

(Telegraf.rs)