Tržište pametnih telefona u padu: Nestalo skoro 500 brendova u poslednjih šest godina
Tržište pametnih telefona se u poslednjih nekoliko godina nalazi u padu, a to je dovelo do nestajanja mnogih brendova. Novi Counterpoint Research izveštaj pokazuje da je od 2017. godine sa tržišta nestalo skoro 500 brendova pametnih telefona.
Tržište pametnih telefona se u poslednjih nekoliko godina nalazi u padu, a to je dovelo do nestajanja mnogih brendova. Novi Counterpoint Research izveštaj pokazuje da je od 2017. godine sa tržišta nestalo skoro 500 brendova pametnih telefona.
Pad tržišta je uglavnom rezultat uspona kineskih kompanija kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo. Ove kompanije su uspele da predstave znatno bolje pametne telefone po primamljivim cenama, što je dovelo do značajnog gubitka tržišnog udela lokalnih brendova.
Lokalni brendovi, nekada poznati kao "lokalni kraljevi" kao što su Micromax u Indiji i Symphony u Bangladešu, izgubili su značajan udeo ili ga čak napustili u poslednjih pet godina, prenosi Benchmark.rs.
Osim uspona kineskih kompanija, na pad tržišta pametnih telefona uticale su i druge okolnosti kao što su sazrevanje korisničke baze, produžavanje ciklusa zamene uređaja, problemi u lancu snabdevanja izazvani svetskom epidemijom, ekonomski pad, tehnološke promene i sposobnost velikih tehnoloških kompanija da proizvode telefone u ogromnim količinama.
Counterpoint predviđa da će se tržište pametnih telefona nastaviti da smanjuje u narednim godinama, ali da će velike svetske kompanije biti u boljoj poziciji da se prilagode svim makroekonomskim preprekama i tehnološkim tranzicijama. Međutim, Counterpoint tvrdi da postoje i mali proizvođači koji bi mogli da prežive, prodajući svoje uređaje na promocijama, ali nudeći jedinstvene promocije kojih nema kod drugih kompanija.
Šta ovi podaci znače za potrošače?
Za potrošače, ovi podaci znače da će imati manji izbor pametnih telefona u narednim godinama. Međutim, takođe znače da će moći da kupuju bolje pametne telefone po nižim cenama.
Velike kompanije kao što su Apple, Samsung i Xiaomi će se najverovatnije nastaviti da dominiraju tržištem pametnih telefona u narednim godinama. Međutim, mali proizvođači koji nude jedinstvene promocije i inovativne proizvode takođe bi mogli da imaju uspeha.
Šta mogu da urade mali proizvođači pametnih telefona da prežive?
Mali proizvođači pametnih telefona mogu da prežive fokusom na određenu nišu, razvojem inovativnih proizvoda i nudeći jedinstvene promocije. Takođe mogu da se usredsrede na određene regione ili zemlje. Jedan od primera za ovo je trenutno kompanija Nothing.
Mali proizvođači takođe mogu da se udruže sa većim kompanijama kako bi dobili pristup njihovim resursima i tehnologijama. Ovo im može pomoći da razviju bolje pametne telefone i da ih prodaju po konkurentnijim cenama.
Tržište pametnih telefona se nalazi u padu i mnogi brendovi su već nestali. Međutim, za potrošače ovo znači da će moći da kupuju bolje pametne telefone po nižim cenama.
(Telegraf.rs)