Hoće li Fejsbuk završiti kao MajSpejs?
Rupert Mardok je MajSpejs 2005. godine kupio za 580 miliona dolara, ali je 2011. godine prodao za svega 35 miliona, nakon bezuspešnog pokušaja da oživi aktivnost i poveća broj korisnika ove društvene mreže
Medijski magnat Rupert Mardok smatra da bi Fejsbuk mogla da zadesi ista sudbina kao što je to bio slučaj sa njegovim projektom MajSpejs, koji je preko noći nestao sa mape uticajnih društvenih mreža.
Tony Abbott should not be making any promises .Carbon tax and giveaways shouldbe scrapped Inheriting broke country. Fix up first. — Rupert Murdoch(@rupertmurdoch) May 17, 2013
Mardok je u svom tvitu izneo poređenje koje sigurno neće obradovati deoničare Facebooka, a koje vrlo podseća na ono što se desilo sa mrežom MajSpejs. On je kupio 2005. godine MajSpejs za 580 miliona dolara, ali je 2011. godine prodao za svega 35 miliona, nakon bezuspešnog pokušaja da oživi aktivnost i poveća broj korisnika ove društvene mreže.
Deonice Fejsbuka su nakon tržišne vrednosti od 38 dolara vrednost firme povećale na preko 100 milijardi dolara, ali su se vrlo brzo strmoglavile na skoro rekordno nizak nivo od 17, 729 dolara prošlog septembra. Od tada vrednost akcija se oproravila na 26,13 dolara, pa tako trenutna tržišna vrednost Facebooka iznosi ok 63 milijarde dolara, što je skoro 40% manje od vrednosti koje je kompanija stekla nakon što je izašla na berzu 18. maja prošle godine.
Vrednost kompanije varira i to možda ne bi trebalo da zabrine akcionare, ali ono o čemu treba da razmišljaju jeste istraživanje koje je napravljeno u februaru. koje je pokazalo da je trećini korisnika Fejsbuk manje bitan u životu nego što je to bio slučaj ranije i da na njemu provode manje vremena.
Tri i po mesce pre nego što su potonule akcije firme Mark Cukerberg je napisao nešto što je trebalo da bude umirujuće pismo.
Tako sada oglašavanje na mobilnim telefonima iznosi 30% od ukupnih prihoda od reklama, koji je u prvom tromesečju dostigao cifru od 1, 24 milijarde dolara. To je značajno povećanje u odnosu na prethodnu godinu (23%) a povećao se i broj korisnika mreže na mesečnom nivou na 1,1 milijardu.
Ovo bi mogli da budu ohrabrujući podaci za kompaniju Marka Cukerberga i da ga uvere u to da ga njegovo "životno delo" neće zadesiti sudbina Ruperta Mardoka i njegovog možda najvećeg poslovnog promašaja koji se zove MajSpejs.
(Telegraf.rs / Izvor: B92, Telegraf.co.uk)