GIGATRON: Novi sajt za deseti rođendan! (FOTO)

Najuspešniji domaći maloprodajni lanac u sferi računara i IT opreme uveo je dosta novina. Prvi put će veliki domaći maloprodajni lanac imati na sajtu samo i isključivo ono čega zaista ima na lageru, što je informacija od velikog značaja za sve kupce

Kompanija "Gigatron", najuspešniji domaći maloprodajni lanac u sferi računara i IT opreme, desetogodišnjicu svog postojanja obeležila je pokretanjem novog sajta koji ima ambiciju da unese značajne novine i promene u doživljaju kupovine.

Onlajn kupovina ima određenih prepreka na srpskom tržištu, ali ipak postepeno uzima sve više maha zbog čega se prodavci moraju potruditi da ponude što više kvalitetnih sadržaja i učine iskustvo kupovine ne samo zanimljivim i zabavnim, već i poučnim i interaktivnim.

"Gigatron" ne samo da je svestan svih potreba i izazova koji stoje pred njim, nego ima i svojevrsnu obavezu da "razbija led". Mnoge su prepreke u onlajn kupovini: od manjka poverenja stanovništva u banke i kreditne kartice, preko teškoća sa procesiranjem narudžbina i nameta na trgovce do manjka rasprostranjenosti internet kulture uopšte. Stoga, nije tako lako staviti akcenat na onlajn prodaju. Sa druge strane, direktna kupovina je u još većim izazovima, i onlajn prodaja je način kako dopreti do kupaca koji nisu u stanju da direktno dolaze do prodavnica ili jednostavno žele ugodnost kupovine iz svog doma.

Takvi kupci se pre svega suočavaju sa izazovom da saznaju šta je to što kupuju, koje su karakteristike proizvoda i šta dobijaju time. Bazične odgovore na ta pitanja daju specifikacije, koje su i do sada bile prisutne na sajtu. Nešto slično možemo reći i za komentare i relativno revnosno odgovaranje na pitanja korisnika u njima, što je donosilo određeni stepen interaktivnosti. Međutim, sa novim sajtom, "Gigatron" je odlučio da ponudi mnogo više.

I radnja i portal

Prvi put se ovakvim projektom objedinjuju funkcije onlajn radnje i portala. Ključne stavke novog sajta su daleko veći obim prilagođavanja kupcu i njegovim potrebama, kao i - realan lager. Prvi put će veliki domaći maloprodajni lanac imati na sajtu samo i isključivo ono čega zaista ima na lageru, što je informacija od velikog značaja za sve kupce. Na stranici proizvoda će biti obeležen njihov status, kojim će kupci znati koji je proizvod odmah dostupan i gde odnosno za koji je proizvod potrebno sačekati da se obavi proces dobavke.

Tim načinom se ostvaruje pravo na posebnu cenu, koja je niža nego da se te dve stvari kupuju odvojeno. Pored toga, značajno je i to što korisnici neće morati da "jure" informacije o raznim popustima ili da čekaju na popuste na određene vezane kupovine, kao što je to do sada često bio slučaj, već će lako i jednostavno - i u mnogo više situacija - moći da iskoriste tu opciju na opisani način.

Takođe, postojaće i preporuke za kupovinu koje ne spadaju u "vezanu kupovinu", odnosno čijim se obavljanjem ne ostvaruje dodatni popust, što takođe treba imati na umu. Tu se radi o prostoj "preporuci", koja je i danas prisutna na mnogim sajtovima, i treba je razlikovati od vezane kupovine.

Mikrosajtovi za vendore

Izuzetno značajna novina, ne samo za obične kupce, već i za vendore, jeste implementiranje mikrosajtova (uz ogradu da ovo nije definitivan i finalni naziv za ovakve projekte). Radi se, praktično, o šopu unutar šopa, sa svojom naslovnom stranom. Na ovaj način će kupci koji kupuju uređaje po brendu moći da lakše pronađu ono što ih zanima, ali će i vendori moći da adekvatnije predstave svoje proizvode.

Tu će biti mesta i za određene videe, reklame, poruke, advertorijale, koje prodavnica po logici stvari ne može imati na svojoj glavnoj strani u generalnim kategorijama. Korisnicima će se unutar vendorskog mikrosajta prikazivati samo one kategorije koje postoje kod datog vendora - recimo, Canon mikrosajt neće imati kategoriju laptopova. Osim toga, vizuelni identitet mikrosajta će biti prilagođen vizuelnom identitetu vendora. Kupovina će se, naravno, i ovde obavljati preko Gigatrona, uz sve pogodnosti koje važe za Gigatron kupce.

Verovatno je jasno da danas ostati u mestu zapravo znači nazadovati. To je očigledna činjenica u svim porama života - stagnacija zapravo znači propadanje. Ko zna koliko je puta to očiglednije u biznisu, a posebno u dinamičnom i specifičnom poslu kakav je IT retail. Zamislite samo koliko je rizično praviti lager sa uređajima koji koliko u roku od par nedelja mogu zastariti, ili izaći iz trenda. Stoga je neophodno imati alat koji će obezbediti da se brzo i lako dopire do kupaca, ali i da kupci mogu brzo i lako doći do proizvoda koji im je potreban.

"Gigatron" je upravo takvu alatku dobio novim sajtom, koji je po mnogo čemu specifičan i jedinstven na ovom podneblju. Vreme će pokazati koliko će poslovanje kompanije biti unapređeno novim sajtom, ali je sasvim sigurno da se ovakav evolutivni pomak očekivao, a možemo reći i tražio od strane domaćih kupaca u proteklim godinama.

(Telegraf.rs)