Google zadaje udarac korisnicima: Reklame se vraćaju, a blokatori odlaze u prošlost

Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Ascannio / Shutterstock.com

Korisnici koji se oslanjaju na popularne ekstenzije kao što je uBlock Origin mogli bi uskoro da se suoče sa velikim promenama u iskustvu pregledanja interneta. Google je u svojoj najnovijoj pre-beta verziji Chrome Canary preduzeo korake ka trajnom uklanjanju podrške za Manifest V2 ekstenzije, koje omogućavaju blokiranje reklama.

Ovaj potez je deo šire strategije prelaska na Manifest V3, koji donosi promene u načinu na koji ekstenzije funkcionišu unutar Chrome-a, ali ostavlja korisnike bez njihovih omiljenih blokatora reklama.

Manifest V3 je uveden pre nekoliko godina, ali je veliki broj ekstenzija koje koriste V2 standard i dalje bio funkcionalan u javnoj verziji Chrome-a. Međutim, najnovija verzija Chrome Canary označava početak kraja podrške za ove ekstenzije, čime je Google počeo testiranje potpunog ukidanja starog sistema.

Kraj blokiranja reklama na Chrome-u?

Za sada, ekstenzije poput uBlock Origin i dalje rade u javnoj verziji Chrome-a, ali je pitanje trenutka kada će prestati da budu podržane. Uklanjanjem prilagođene opcije koja je dozvoljavala korisnicima da ponovo aktiviraju ove ekstenzije u testnoj verziji Chrome-a, Google je jasno stavio do znanja da prelazak na Manifest V3 postaje realnost.

Foto: Shutterstock.com

Iako prelazak na novi standard donosi određene prednosti, korisnici koji žele da izbegnu reklame verovatno će početi da traže alternative, poput prelaska na Firefox, koji i dalje podržava snažne alate za blokiranje reklama. Ova promena može značiti kraj za ekstenzije koje su korisnicima omogućavale da kontrolišu način na koji pregledaju sadržaj na internetu.

S obzirom na to da podrška za V2 ekstenzije postepeno nestaje, korisnici koji žele potpunu kontrolu nad svojim internet iskustvom mogli bi da razmotre druge opcije pre nego što Manifest V3 postane jedina dostupna opcija.

(Telegraf.rs)