Veliki preokret! Kolačići ipak ostaju u Chrome pregledaču, ali uz nova ograničenja

Vreme čitanja: oko 1 min.

Zbog složenosti tranzicije i njenog potencijalnog uticaja na izdavače i oglašivače, Google je odlučio da ne ukida kolačiće trećih strana

Foto: Tada Images / Shutterstock.com

Google je promenio svoje planove o ukidanju kolačića trećih strana u Chrome pregledaču nakon godina odlaganja. Kompanija je najavila novu strategiju koja omogućava korisnicima da kontrolišu kako se ovi kolačići koriste, umesto da ih potpuno ukine.

Kolačići trećih strana su mali delovi podataka koje sajtovi ostavljaju na vašem uređaju, a koje često koriste oglašivači za praćenje vaših aktivnosti na internetu. Ovi kolačići su dugo bili predmet rasprava zbog zabrinutosti za privatnost korisnika. Evropska unija je 2018. godine uvela regulative koje zahtevaju pristanak korisnika za korišćenje kolačića trećih strana.

Iako su pregledači kao što su Firefox i Safari već blokirali ove kolačiće, Google je planirao da ih postepeno ukine do 2025. godine. Međutim, prelazak na novi sistem praćenja, nazvan Privacy Sandbox, pokazao se kao složen i spor proces. Mnogi oglašivači su još uvek u fazi testiranja ovog novog pristupa.

Zbog složenosti tranzicije i njenog potencijalnog uticaja na izdavače i oglašivače, Google je odlučio da ne ukida kolačiće trećih strana. Umesto toga, kompanija planira da uvede novu verziju Chrome-a koja će korisnicima omogućiti veću kontrolu nad korišćenjem ovih kolačića.

"Umesto ukidanja kolačića trećih strana, uvodimo novo iskustvo u Chrome-u koje omogućava korisnicima da donesu informisan izbor koji važi za celo pretraživanje, i da ga u svakom trenutku prilagode", izjavio je Entoni Čavez, potpredsednik Privacy Sandbox-a.

Novi pristup će korisnicima omogućiti da lakše odluče koje kolačiće žele da prihvate, potencijalno putem globalnog sistema za pristanak na kolačiće u Chrome-u. Organizacije za zaštitu privatnosti izrazile su nezadovoljstvo ovim potezom, ističući da Google stavlja profit ispred privatnosti korisnika.

Organizacije kao što su EFF preporučuju korisnicima da instaliraju ekstenzije kao što je Privacy Badger koje pomažu u blokiranju kolačića trećih strana i drugih oblika praćenja, kao i korišćenje ad blockera poput uBlock Origin za blokiranje reklama i trackera.

(Telegraf.rs)